Gå til innhold

Problemer med prioritet (nummer) på mine skjermer

Isbilen

Anbefalte innlegg

Jeg har to skjermer. En Benq 16:9" full HD, og et Tatung-fjernsyn. Begge er koblet til et GTX 295-kort via DVI-VGA-adapter (for øyeblikket den eneste muligheten). Benq-skjermen står på skrivebordet og skal være hovedskjerm. Siste drivere er installert. Windows 7x64.

Problemet er at uansett hva jeg gjør, blir det problemer med prioritet. Maskinen insisterer stort sett på at fjernsynet er skjerm nummer en. Først havnet oppstarten på fjernsynet, med bilde på hovedskjermen først i Windows. Så byttet jeg kabler. Da fikk jeg boot-en på riktig skjerm, men maskinen er fast bestemt på at den er display nummer 2.

Dette er uavhengig av "primary/secondary"-instillingene i Control Panel, som virker som de skal. Jeg får altså stort sett brukt skjermene som jeg har tenkt, problemet er programmer som konsekvent kjører på "skjerm nummer en", som alltid er fjernsynet.

Benq-skjermen står oppført under fullt navn under enhetsbehandling, mens TV-en er "generic non-pnp" eller noe slikt. Adapteren jeg kjører skjermen på har alle pinner, mens TV-en bruker en med færre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er uavhengig av "primary/secondary"-instillingene i Control Panel, som virker som de skal. Jeg får altså stort sett brukt skjermene som jeg har tenkt, problemet er programmer som konsekvent kjører på "skjerm nummer en", som alltid er fjernsynet.

Hei Isbilen

Har du prøvd å endre innstillinger inne på selve programvaren til skjermkortet? (ikke bare den høyreklikk -> Egenskaper, liksom)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...