Gå til innhold

Mappeuploading i php?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er på ukikk eller må selv scripte ett script som later opp mapper og alle filene som er inni den (Inlukert undermapper).

Jeg skal ha det opp på en server som kjører Ubuntu Linux.

Jeg trenger vel

- Murlighet til å velge mappe eller fil.

- Jeg trenger ingen limit på filesize (dette skal kun brukes av meg og jeg kjenner min egen servers begrensninger)

- Progressbar.

- Uploade én og én fil slik at alt ikke går tapt om noe skulle gå galt under uploading.

Jeg kan

- PHP

- Noe (X)HTML

- Noe CSS

- Jeg kan ikke javascript men fortår endel.

- Jobber med ajax kan det ikke prøver meg bare frem nå og prøver å lære det :-)

- Takk for innspill :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal laste opp mapper er du nødt til å ty til noe annet enn rene HTML-forms. Java-applets f.eks.

Edit: Progressbar ved filopplastning kan være litt tricky å sette opp, men se her og her. (Koden i tutorialen ser elendig ut ved første øyekast, så ikke ta til deg for mye derifra)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Hmm, upload bar tuten der funka alt av funkjsoner i scriptet så og si men ikke progress baren :p Fordi jeg ike har innstalert APC på PC'en går jeg utifra, men skjønte ikke hvordan jeg skal innstalere det under windows..php.net har jo bare linux shit :p

Ja det skal kjøres på ubuntu server men jeg koder nå i windows. :p

EDIT: Er det vanskelig å få inn upload speed til brukeren?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Javascript har ikke tilgang til filsystemet by default, men du kan bruke f.eks. ActiveX for å få til det. (Da begrenser du deg riktig nok til IE-brukere og de som har skrudd på mulighet for slikt) Uansett, det er ingen grunn til å gå for en slik løsning. Java-uploadere er mer enn gode nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...