Gå til innhold

Hva kan en forvente i hastighet når sentralen ligger ca 1300 meter unna?

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt bredbånd fra Start.No Med maksimalt 24/1,25 mbit/s. Fikk oppgitt att Sentralen ligger ca 1300 meter unna meg.

Har for noen år siden brukt NextGentel og da fikk jeg den hastigheten pluss litt til som var oppgitt. Før jeg gikk over til Canal Digital. Men synes de er litt dyre pluss at det frister med litt raskere hastighet da jeg til tider laster ned ganske store filer. Er ikke sikker på om Start.no benytter samme sentral som NextGentel. Men er det noen som kan anslå hvilken hastighet en kan forvente på linja med avstanden til sentralen?

Bor forøvrig på Torshov i Oslo om det kan hjelpe noe.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er avhengig av hvilket utstyr Start.no bruker i sine sentraler.

Vil annta at du får en 14-16mbit på din linje om det er nogenlunde utstyr de benytter.

Takk for svar

Han jeg snakket med fra Start.No mente jeg ville få omtrent det samme som du sier. Har en 10 mbit linje inn nå. Siden start.No er billigere en Canal Digital så er jeg egentlig fornøyd om den nye linja matcher den gamle hastigheten. Men håper jo selvfølgelig på en Hyggelig økning. Får vente i spenning.

Har forøvrig fått ett godt inntrykk av supporten til Start.No Har kommet igjennom på telefon omtrent med en gang. Og de jeg har snakket med har vært hyggelige.

Så førsteinntrykket er bra.

Lenke til kommentar

Start nyttar same sentral, men ikkje det same utstyret i sentralen. Kva for utstyr Start brukar er eg ikkje sikker på. Samcki har nok ein god peikepinn, med tanke på at dette er i Oslo (der det er ganske mange linjer i bruk) kan det nok vere det òg er noko optimistisk. Du må nesten vente og sjå, men 24Mbit ville eg ikkje vedda pengar på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...