Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kvier man seg for å gå alene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså grunnen til at jeg aldri drar ut på slike ting aleine er ikke fordi jeg er redd for å bli sett aleine, men fordi jeg trives bedre i selskap med andre enn om jeg skulle vært aleine.

 

Virker nesten som du har noen sosiale problemer (no offence). At du ikke klarer å slappe av med vennene dine, i og med at du sier du hele tiden må tenke på at de har det bra osv. Jeg tenker aldri sånn når jeg er med vennnene mine ihvertfall, selvfølgelig bryr jeg meg om de har det bra, men tenker ikke noe over det med mindre de gir utrykk for noe annet.

 

Du sier du noen ganger helst VIL være aleine, og det tror jeg egentlig ikke på, fordi jeg har tenkt akkurat det samme selv før.

 

Men det finnes jo sikkert de som trives aleine også, men jeg liker å være sosial selv så sånne folk gidder ikke jeg blande meg borti uansett.

Lenke til kommentar
Altså grunnen til at jeg aldri drar ut på slike ting aleine er ikke fordi jeg er redd for å bli sett aleine, men fordi jeg trives bedre i selskap med andre enn om jeg skulle vært aleine.

 

Virker nesten som du har noen sosiale problemer (no offence). At du ikke klarer å slappe av med vennene dine, i og med at du sier du hele tiden må tenke på at de har det bra osv. Jeg tenker aldri sånn når jeg er med vennnene mine ihvertfall, selvfølgelig bryr jeg meg om de har det bra, men tenker ikke noe over det med mindre de gir utrykk for noe annet.

 

Du sier du noen ganger helst VIL være aleine, og det tror jeg egentlig ikke på, fordi jeg har tenkt akkurat det samme selv før.

 

Men det finnes jo sikkert de som trives aleine også, men jeg liker å være sosial selv så sånne folk gidder ikke jeg blande meg borti uansett.

 

Gudhjelpe meg da. Hvorfor ikke akseptere og respektere at folk er forskjellige og har ulike behov fremfor å sette merkelapper på folk som "tror du har sosiale problemer"? For meg så virker det som om du tror at alle mennesker er helt A4. Verden er ikke slik. Menneskene er en mangfoldig art, og det skal vi være glade for.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du har problemer med å tro på at noen kan trives så godt på egenhånd, Tmz. Det er en ærlig sak, det, men da må jeg nesten også insistere på at du faktisk tar mitt ord for god fisk når jeg sier det. Noen mennesker har et større behov for sosialisering enn andre, og det er sikkert der forståelsen din ikke strekker til. For noen er det godt, faktisk nødvendig, å kunne være alene av og til.

 

Når det gjelder å slappe av med vennene mine på for eksempel en konsert, synes jeg det er den naturligste ting i verden å tenke over at den du har med deg trives. Mulig jeg har mer omtanke for andre enn hva som er vanlig, men når jeg ber med meg noen på et arrangement, føler jeg også samtidig at det er litt mitt ansvar at vedkommende får en fin opplevelse.

Lenke til kommentar

Ser ikkje problem med det eine eller andre eg. Om nokon har så store problemer med å gå aleine så seier det vel meir om den personen enn dei som går på kino aleine. Om eg ser film aleine eller i lag med andre på kino betyr ingenting. Det er ein aktivitet der du sitter i ro og ser på ein skjerm og held kjeft uansett.

 

Bowling? Eg spelar bowling aktivt med eigne kuler som hobby, det blir kanskje litt forskjellig. Det er sjølvsagt kjekkare å spele med fleire, men har ingen problem med å gå aleine. Møter stort sett alltid nokon å spele med uansett.

 

På konsert bryr eg meg fint lite om dei som står rundt meg. Eg går hovudsakleg på konsert for å høyre bandet. For- og etteraktivitetar er nok kjekkare med fleire.

 

Så har du andre enden av visa, der du går på bowling, kino eller konsert for å ha eit samvær. Då er jo heile poenget å være i lag med andre.

Lenke til kommentar

Kjedelig? Har da fordeler å spise alene noen ganger; kan nyte maten så lenge man vil, slipper å holde en samtale gående med munnen full av mat, slipper å krangle om regninga, blant annet. Jeg foretrekker heller å spise alene enn sammen med en som forstyrrer meg hele tiden og ikke lar meg spise maten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...