Gå til innhold

Spørsmål angående eksterne IP adresser.

Damp

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer bare på hvordan jeg kan ha en statisk ekstern IP adresse? Jeg ringte ISP og de sier at vi har dynamisk IP, enda har vi hatt samme eksterne IP i et helt år. De påstår at det er en setting i ruteren som gjør det, kan dette stemme? (Jeg ønsker dynamisk IP btw.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge modemet ikke er blitt skrudd av, eller har mistet forbindelsen på andre måter så vil IP-adressen din holde seg. Den endrer seg ikke bare plutselig under bruk.
Litt utbrodering:

Det kan hende modemet må være avslått en stund. Enkelte steder har jeg opplevd at det har måtte vært avslått i opptil 24 timer før man får ny IP. Det har med oppsettet av DHCP-serveren på ISP-siden og leasetime å gjøre.

Lenke til kommentar
Så lenge modemet ikke er blitt skrudd av, eller har mistet forbindelsen på andre måter så vil IP-adressen din holde seg. Den endrer seg ikke bare plutselig under bruk.
Litt utbrodering:

Det kan hende modemet må være avslått en stund. Enkelte steder har jeg opplevd at det har måtte vært avslått i opptil 24 timer før man får ny IP. Det har med oppsettet av DHCP-serveren på ISP-siden og leasetime å gjøre.

Crap da er det vel det som er problemet, har ikke hatt det av mer enn 10 min. Trodde det var slik at det automatisk byttet adresse nå og da.

Da skal jeg prøve å ha det av 24 timer og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Ok, det her er veldig merkelig. Når jeg kom hjem hadde jeg ny IP adresse etter å ha ringt dem. Nå etter en stund har den igjen byttet til den samme gamle.

Edit:

Endret MAC adressen, ser ut til å ha byttet ekstern IP igjen nå :!:

Endret av Farmatyr
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hvis jeg aldri slår av modemet mitt, hvor lenge beholder jeg min IP.adresse, sånn ca?

Har Canal Digital.

Basert på det folk tidligere har rapportert om Canal Digital, så virker det som at du kan oppleve å få en annen IP-adresse bare ved å skru av og på eller be om ny adresse i grensesnittet til routeren. Om adressen faktisk frigis, eller om du har høy sannsynlighet for å få den samme igjen bare du prøver et par ganger til, vet jeg ikke. Jeg anbefaler å spørre ISP dersom du vil vite det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...