Damp Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei jeg lurer bare på hvordan jeg kan ha en statisk ekstern IP adresse? Jeg ringte ISP og de sier at vi har dynamisk IP, enda har vi hatt samme eksterne IP i et helt år. De påstår at det er en setting i ruteren som gjør det, kan dette stemme? (Jeg ønsker dynamisk IP btw.) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så lenge modemet ikke er blitt skrudd av, eller har mistet forbindelsen på andre måter så vil IP-adressen din holde seg. Den endrer seg ikke bare plutselig under bruk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så lenge modemet ikke er blitt skrudd av, eller har mistet forbindelsen på andre måter så vil IP-adressen din holde seg. Den endrer seg ikke bare plutselig under bruk.Litt utbrodering:Det kan hende modemet må være avslått en stund. Enkelte steder har jeg opplevd at det har måtte vært avslått i opptil 24 timer før man får ny IP. Det har med oppsettet av DHCP-serveren på ISP-siden og leasetime å gjøre. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Så lenge modemet ikke er blitt skrudd av, eller har mistet forbindelsen på andre måter så vil IP-adressen din holde seg. Den endrer seg ikke bare plutselig under bruk.Litt utbrodering:Det kan hende modemet må være avslått en stund. Enkelte steder har jeg opplevd at det har måtte vært avslått i opptil 24 timer før man får ny IP. Det har med oppsettet av DHCP-serveren på ISP-siden og leasetime å gjøre. Crap da er det vel det som er problemet, har ikke hatt det av mer enn 10 min. Trodde det var slik at det automatisk byttet adresse nå og da. Da skal jeg prøve å ha det av 24 timer og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det varierer fra leverandør til leverandør. Med Telenor kan jeg bytte ekstern IP-adresse på ca. 3-4 sekunder hvis jeg trykker raskt nok i webguien til ruteren. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hos meg, med NextGenTel, har jeg ett inntrykk av at jeg får ny ipadresse hver gang jeg trekker ut strømmen, uavhengig av hvor lang tid. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Ok, det her er veldig merkelig. Når jeg kom hjem hadde jeg ny IP adresse etter å ha ringt dem. Nå etter en stund har den igjen byttet til den samme gamle. Edit: Endret MAC adressen, ser ut til å ha byttet ekstern IP igjen nå :!: Endret 9. november 2009 av Farmatyr Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Min erfaring på Canal Digital er at de har lang lease tid på sin DHCP. Har nå altibox fra NTEBB, og også her virker det som om det er lang lease. Iallefall ikke byttet IP de gangene jeg har restartet modemet. Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Han vil sikkert omgå en IP-ban av noe slag eller noe tipper jeg. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hvis jeg aldri slår av modemet mitt, hvor lenge beholder jeg min IP.adresse, sånn ca? Har Canal Digital. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hvis jeg aldri slår av modemet mitt, hvor lenge beholder jeg min IP.adresse, sånn ca? Har Canal Digital. Basert på det folk tidligere har rapportert om Canal Digital, så virker det som at du kan oppleve å få en annen IP-adresse bare ved å skru av og på eller be om ny adresse i grensesnittet til routeren. Om adressen faktisk frigis, eller om du har høy sannsynlighet for å få den samme igjen bare du prøver et par ganger til, vet jeg ikke. Jeg anbefaler å spørre ISP dersom du vil vite det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå