Plusss Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Min samboer er tysk statsborger. Vi bor sammen i Norge. Jeg driver å spekulerer i om det ville vært mulig å kjøpe en bil i Tyskland, og registrere den på henne der, for så å ta den med til Norge, og selge den etter ett år. Da uten å betale noen norske avgifter. Etter det jeg har forstått så kan utlendinger ta bilen sin med til Norge i inntil ett år, og kjøre den her, før de er nødt til å betale de norske avgiftene, eller eventuelt ta den ut av landet igjen. Om noen kan gi meg svar som medfører riktighet så er jeg takknemmelig for det. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 En bekjent av meg, svensk sådan, gjorde noe slikt. Flytta til Norge, tok med seg bilen og solgte den etter ett (eller kanskje tre) år med ifølge ham selv god fortjeneste. Men, ta det med ei klype salt, jeg aner svært lite om slikt, og kan ha misforstått opplegget hans. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hva er reglene for å kjøre utenlandsk bil i Norge?Hovedregelen er at et utenlandsregistrert motorkjøretøy bare kan brukes av en person som har fast oppholdssted utenfor Norge. Har du som er bosatt i Norge besøk fra utlandet, vil du kunne kjøre bilen dersom eier/berettiget person er med i bilen, men du kan ikke låne den. Hvor lenge kan jeg kjøre en utenlandsk registrert bil i Norge?Hvis du er fastbosatt i Norge, kan du ikke kjøre utenlandskregistrert bil her. Tollmyndigmyndighetene kan etter søknad gi tillatelse til kortvarig bruk. Hvis du er midlertidig bosatt i Norge kan du kjøre med utenlandskregistrert bil i et år. Før utløpet av denne perioden kan du søke tollmyndighetene om tillatelse til kjøring i ytterligere et år. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hvis du vil gjere det på den måten der så må du ta i betraktning at den nye eigaren vil bli nødt til å betale avgiftene sjølv, noko som ikkje alltid er like populært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå