Gå til innhold

Gaming pc til 6500kr - trenger innspill på AMD oppsett

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny gaming pc til ca. 6500kr. Har tenkt på dette AMD oppsettet:

Link til handleliste

AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz

ASUS M4N72-E, Socket-AM2+/AM3 nForce 750a SLI

Cooler Master HAF 922 Midi Tower

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB

Corsair TX 750W PSU

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Sony NEC Optiarc DVD±RW SATA

Sum: 6.578,00 kr

HDD har jeg fra før.

Noen som har forslag til forbedringer til dette oppsettet? Eventuelt et annet oppsett til samme pris.

Takker for svar :)

Endret av Mevon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det nok endel tings som kan gjøres atskillig bedre.

Jeg gidder rett og slett ikke se hva komplett har av AMD deler, de overpriser amd CPU NOE GRASALT.

Men for å forklare litt om de valg du bør gjøre når du skal ha en gamer, og særskilt en AMD gamer. I motstettning til Intel så får du rimelige cpu'er med åpen klokkegenrator, samt at amd har utviklet program for enkel overklokking av både, cpu, skjermkort, og tildels minne, dette med et program kalt AMD overdrive, for full støtte for dette trenger vi black edition cpu, 7xx chipset og radeon skjermkort. Nå regner jeg med at du gjerne vil ha det kabinettet siden du linker til det, er et godt og greit kabinett. Ikke allverdens pris heller.

Men til oppsettet:

Gjør 2 hovedforandring, raskere cpu med fri klokkegenrator, og raskere grafikkort, godt budsjetthovedkort legges inn også, legger ikke opp til crossfire så går ned på psu litt.

Coolermaster Half

Corsiar 650w psu

Sony DVD brenner

Asus radeon 5850

Phenom 955 3,2 ghz, Black edition

msi 770 chipset DDR3 AM3 hk

2 x 2 gb apacher DDR3 - 1333 minne

Totalt kr 6487,-

Dette er en betydelig bedre rigg enn den du satte opp på komplett. Leter man nok og er villig til dårligere kabinett og psu skulle det også la seg gjøre å få inn radeon 5870 for samme totalpris, om det er verdt det, tja kommer litt ann på.

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen :) Kunne tenke meg det var en del ting som kunne utbedres ja, så takk for de tipsene.

Edit: Jeg er forresten også åpen for Intel oppsett om noen har et bedre forslag med Intel cpu.

Endret av Mevon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...