Gå til innhold

Konvertering av database MSSQL

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Jeg har følgende utfordring:

Vi har en applikasjon i dag som har dataene sine på en SQL2005 server. Nå er vi iferd med å gjøre store inngrep på database siden. Eksempelvis skal alle tabellene utvides med et GUID felt som blir primær nøkkelen. Det vil si at alle relasjoner skal knyttes mot dette feltet. Pr. idag er tabellene å se på som "flate filer" fordi det opprinnelig var brukt DB filer på disk og disse er konvertert tidligere til SQL, men alle relasjoner er på klient siden.

Såh - Det jeg er ute etter er å starte et prosjekt for vedlikehold av database som vi skal bruke for hver release. Denne appen vil derfor også ha historiske endringer til en hvert tid, slik at kunder som kjører gamle løsninger enkelt kan oppgradere til ny versjon uten å måtte kjøre oppgradering via alle programversjoner vi måtte ha hatt tidligere.

Noen tanker jegt har om dette er å opprette dummy tabeller som har samme layout som ny versjon av tabellen og fylle med data, for så å "droppe" den gamle tabelle og rename dummy tabellen. Men jeg er usikker på hvordan jeg kan gjøre dette fra C#. En anne ide jeg har lekt litt med er å bruke "CreateDatabase" i LINQ for å opprette en dummy database og rett og slett kopiere innhold, for derretter å endre navnet på dummy databasen til det den skal hete, etter en DB dropp. Men jeg er også usikker på hvordan jeg skal gjøre dette.

Er takknemlig for alle tips her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...