direkte Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg skal ta et fly til London klokken 10.20 i morgen, når må jeg være på flyplassen da? Har hørt at innsjekking stenger 45 minutter før avgang, men har også hørt at det er to timer ved utenlandsreise. Hva stemmer? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Er det fra Gardermoen? Lenke til kommentar
direkte Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Nei, det er fra Værnes. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det skal nok stå på billetten. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 30 for innlands (40 min gardemoen) og 60 min ved utenlands (usikker på om gardemoen har egen regel her også..) Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ifølge Avinors nettsider skal du være på flyplassen senest én og en halv time før avgang når du skal fly utenlands fra Værnes. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det er flyselskapet som avgjør dette. Derfor finnes informasjonen på flyselskapets sider. Den er lik for de fleste, men som kjent ingen regel uten unntak. De to timene du har hørt om er sansynligvis for charterturer. Fra Norewegians sider: Innsjekking Vi ber våre passasjerer om å møte opp ved innsjekkingsskrankene i god tid før avgang. Innsjekking åpner normalt senest to timer før, og stenger 30 minutter før, flyets publiserte avgangstid på reiser innenlands. På reiser utenlands stenger innsjekk 45 minutter før publisert avgang. Ved innsjekk på automat må bagasjen være avlevert bag drop senest 30 minutter før avgang på innlandsreiser og senest 45 minutter før avgang på utenlandsreiser. Man kan ikke sjekke inn på automat, hvis man reiser med spedbarn. Det er ikke krav til innsjekk for reisende med kun håndbagasje på reiser innenlands (Norge). For de øvrige kategoriene så er innsjekking et krav. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ifølge Avinors nettsider skal du være på flyplassen senest én og en halv time før avgang når du skal fly utenlands fra Værnes. Dem står under anbefalinger og er ikke et krav. Der står også en time for innenlands. Du finner ikke mange som reiser en del innenlands som praktiserer dette. Selv kjører jeg hjemmefra en time før avgang og har 15-25 minutter i kjøring og parkering. Men det er flere ting som kan hindre deg på en utenlandstur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er det lov å overnatte på flyplass (Evenes) , må rekke fly til Oslo kl 07 ? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Åpningstider Hverdager 05.45 - 00.10 Lørdag 05.45 - 17.00 Søndag 06.30 - 00.10 Endret 13. november 2009 av SamBell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå