panzermann Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei. Musikk er min store lidenskap, og jeg har i mange år brukt en laptop med xp som kjører Ableton LIVE. Den laptopen er blitt fire år gammel og vil bli litt i underkant ytelsesmessig når jeg skal gå opp til LIVE 8 (og etterhvert 9). Jeg vil derfor bruke laptopen til rene lydopptak og tenker derfor å kjøpe en stasjonær PC til miksearbeidet siden det krever mer kraft. Dessuten kan en stasjonær lettere oppgraderes. Jeg tenkte jeg skulle gjøre følgende med denne maskinen: -Bruke win7 til å kjøre musikkprogrammene mine -bruke Ubuntu til kontorarbeid, surfing på nettet og slikt. Den Dell-maskinen jeg har kikket litt på har rask og stor harddisk (viktig når man jobber med 24bit lyd) samt en drøss med porter av ymse slag. Er det noe problem med å kjøre dual-boot (det er vel dét det heter?) på en maskin som den jeg har lagt inn lenke på under? Hvordan er Dell så generelt med tanke på å kjøre Ubuntu (tenker på evt maskinvareproblematikk) http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/PC-er...s&cs=nodhs1 Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Dell leverer til og med maskiner med Ubuntu preinstallert, så jeg vil tro de har det meste av hardwaredrivere på stell Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Dell leverer til og med maskiner med Ubuntu preinstallert, så jeg vil tro de har det meste av hardwaredrivere på stell Såpass, ja. Da kan det hende jeg har valgt rett, da! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå