lasseruud Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har en Fujitsu Siemens Esprimo stasjonær maskin her som jeg sliter litt med. Uten å legge ut om hva som er problemet, antar jeg at det er strømforsyninga som er problemet. Strømforsyninga originalt i denne maskinen er grei den, men den har ei ekstra kobling mot hovedkortet jeg aldri har sett før. Er det noen som vet hva denne gjør/heter? Er den nødvendig? Kan jeg "disable" den? Jeg har flere typer strømforsyninger liggende, men ingen har denne typen kobling. Maskinen er en i en såkalt "Green"-serie fra FSC. Har en mistanke om at denne kabelen har noe med strømstyring å gjøre. Kort om problemet på maskinen: Når jeg setter strøm på den (kun setter strøm på den, trenger ikke trykke på knappen), så fyrer den i 3-4 sekunder. Det rekker ikke å skje noe på skjermen. Etter 3-4 sekunder klikker det i strømforsyninga, og maskinen skrur seg av. Prøver jeg å skru den på igjen, skjer ingenting. Napper jeg ut strømmen, må jeg vente noen sekunder og det samme skjer igjen når jeg setter i strømmen. Jeg har prøvd med en annen strømforsyning som IKKE har den koblingen over. Det samme skjer med maskinen da, men denne PSU'en har ikke klikket. Den bare slukker... Forslag på problemløsning og PSU mottas med takk. Lenke til kommentar
Choica Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det kan godt tenkes at det er hovedkortet som er defekt. Kommer det noen skjermbilde eller hører du bare vifter? (Hvis ikke jeg husker feil så koster ikke de strømforsyningene så altfor mye, hvis den er defekt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå