Travller Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 En ting jeg har lurt på en stund....alle folk som har bygget råe pcer og sånn bruker ikke dual. Hvofor ikke ha dual hk og 2 athlon mp2800 ?? Og der etter overklokke begge...burde jo blitt bra Men siden ikke mange har det regner jeg med at det ikke er så enkelt. Kan noen forklare meg hva som skjer da man har dual ? jeg går ut fra at det eks ikke blir som å ha en mp5600 siden det nesten ikke er noen som har det..... Skal kjøpe ny pc snart så takker for litt info rundt det og ha dual prossessor osv. Hvordan det funker..ytelse etc!! Takker! Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvis du har penger, så er dual absolutt å anbefale. Men det blir jo som du nevnte ikke doblet prosessorkraft. Det som er fordelen er at de forskjellige prosessorene kan få forskjellige oppgaver å jobbe med. Så hvis du skal f.eks. åpne to ting samtidig, vil det gå dobbelt så fort. En her på forumet som hadde dual, sa at det ikke var responstid i det hele tatt i windows. Vet ikke hvordan MP prosessorer er å overklokke. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Problemet med dual-systemer er at det finnes svært få programmer for den "normale" brukeren som klarer å utnytte SMP-muligheten (Symmetric Multi-Processing eller.no). Derfor er det liten vits i å legge ut større summer på noe som egentlig ikke øker ytelsen generelt i det hele tatt. Alt har litt med bruksområde å gjøre skjønner'u! :wink: Lenke til kommentar
Travller Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Å ja...kan ikke en dritt om dual jeg skjønner u! Men takk for info Hvis det ikke øker den generelle ytelsen noe serlig vil jeg nok heller gå for å oc litt på en vanlig pros. Flere som har noe og legge til ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Mjaa...ikke responstid i windows er vel kanskje en overdrivelse da dette også i stor grad beror på diskytelsen. Kunne godt tenkt meg et dual-system selv jeg, men det kommer ikke på tale så lenge det er hovedkort med utdaterte brikkesett som er å få kjøpt. To raske prosessorer som skal dele på båndbredden til PC266 ram er jo direkte latterlig. Dette vil blant annet medføre noe lavere ytelse i spill og 3dgrafikk. Har tittet litt på Xeon hovedkort, men da snakker vi om vanvittige priser og så langt har jeg kun sett hovedkort med latterlige PC266 ram. En fordel som jeg vil kan sette pris på med dual-kort er at det har 64-bits pci-slotter i tillegg til 32-bits. Det øker båndbredden fra 133 MB/s til 533 MBs, noe som vil gjøre seg til U320-kontrolleren min med 2 x Cheetah 15.3 i raid 0... Overklokkingsegenskapene er jeg også usikker på når det gjelder dualkort. Tviler på at kundesegmentet (server) er interessert i oc muligheter. Inntil videre er jeg på utkikk etter PC800 P4-hk med raskere pci-slot enn 32-bits...må vel vente tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå