Lasse94 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei, skal ah RLE framføring torsdag denne uka... Oppgaven er slik: Beskriv negative virkninger av religion som religions-kritikere peker på. Står skikkelig fast og skjønner ikke helt hva oppgaen mener, og læreren sier at jeg bare skal lese oppgaven så skjønner jeg det.. Noen som vil hjelpe meg med å tolke spørsmålet og eventuelt gi noen eksempler.. Presentasjonen skal vare i maks 4 min så ikke så stor oppgave.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et poeng kan jo være hjernevasking og det å ignorere vitenskapelig fakta o.l. Vi ser jo også at veldig mye ondskap blir gjort i religion sitt navn o.l. Ta en titt på religion forumet så ser du forskjellige grunner. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Stort sett alle kriger i historien har oppstått grunnet religion eller makt (eller penger, men det går på det samme). Religion skaper forskjeller, siden det skiller mennesker fra hverandre. Det brukes som "unskyldning" når syke personer vil presse sine like syke synspunkter på andre. For eksempel Talibanregimet og Bushregimet (brukte ofte Gud for å skape frykt og rettferdigjøre krigen mot Irak/Afghanistan). Mange mener penger er roten til alt vondt. JEG mener religion er roten til det aller meste faenskap som skjer. Tenk deg en verden uten religion; man ville sluppet mange av krigene som har blitt ført gjennom historien. Deretter ville man sluppet mye hungersnød, psykisk syke mennesker, sinne og mange av de store forskjellene i verden ville blitt unngått. Nød skaper faenskap, så man hadde sluppet mange dårlige handlinger som følger av nød og sinne. Til et grisebra spørsmål; Si at det finnes rundt 1000-2000 religioner. Noen er dødd ut, andre lever i beste velgående. Maksimum EN, 1, av disse stemmer. Om noen i det hele tatt. Hvor mange mennesker har dermed gått i vranglære, blitt lurt og gjort ting på falskt grunnlag opp igjennom historien?!?! Rest mye case. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå