emrossel Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har et problem som jeg ikke klarer å diagnostisere. Under bruk så starter PCen av og til å oppføre seg helt vilt. Det som skjer er at et eller annet trigger åpne programmer på den måte at de begynner å leve sitt eget liv. Typisk ved bruk av IE8, Word eller Excel, så arter problemer seg på den måte at Zoom-levelet endrer seg ved at Zoomen går fra 100% til flere tusen % tilbake til 100 og opp igjen i en rasende fart. Når dette oppstår er det lite annet å gjøre enn å logge av og på. Da stopper det. Jeg skjønner såpass at det er en eller annen prosess som trigger dette, men aner ikke hva. Jeg kan som sagt bruke maskinen noen timer uten at dette skjer og så skjer det plutselig at den slår seg vrang. Hva kan dette være? Jeg kjører XP professional edition og office 2007. PCen er en jeg har fått hjelp til å bygge. Programvaren er oppdatert. Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 2048MB,DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, with FAN Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE HIS Radeon HD 3870 512MB GDDR4, IceQ 3,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Formatter maskinen og installer windows på nytt. Det pleier å hjelpe. Eller evt oppdater antivirusprogrammet, for det høres nesten ut som morroviruset har kommet til din maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå