Fanta4free Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 jeg fikk sparken her om for litt siden, og lurer egentlig på om jeg har krav på sluttoppgjør siden jeg fikk sparken?? jeg har ikke giddi og stressa med ny jobb enda siden skal i forsvret i januar, noen som vet hva jeg burde gjøre? bor for meg selv og har ikke penger til husleie neste mnd Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 med sluttoppgjør mener du at du får betalt feriepenger og eventuell etterbateling av lønn du ikke har fått betalt enda, ikkesabt? alle har vel krav på dette men når det gjelder feriepenger må du kreve dette skriftlig mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 har ikke fått ferie penger for de pengene jeg har tjent i år enda vis det er det du mener eller får jeg de til sommeren i gjen?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hva legger du i "sluttoppgjør", egentlig? EDIT: Ville revurdert å ha bloggen min i signaturen i klartekst slik du har nå + fullt navn på bloggen din. En evt ny arbeidsgiver kan enkelt finne ut at du fikk sparken ved litt googling. Endret 9. november 2009 av Alastor Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Om du tar ut feriepengene nå(dvs i opptjeningsåret) så må du betale skatt på disse nå(dvs skatten blir trukket fra nå). Om du venter til neste år så får du de utbetalt i sin helhet(du må fortsatt betale skatt på de, men dette er det allerede kalkulert for i skattetrekket). Så om det kun er snakk om feriepenger + siste lønning som er sluttoppgjør, så har du naturligvis krav på dette. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør. http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-003.html#11 + innestående lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå