Gå til innhold

Bygge PC til 5000kr +/-.. Trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Okei! Kult!

 

Er det lenge siden du bestilte? Jeg tenker å sette en ordre nå, holder på å sette opp handlekurven. Tror jeg skal bruke amentio jeg også, da det ser ut til (kjapt overblikk) ut som de har de beste prisene.

 

Har hørt at det kan skurre litt på service og sånn hos de, men det skal da ikke skje noe feil med komponentene, skal det vel??! =P hehe

 

Jeg bestilte for vel 3 dager siden, Når det gjelder "crappy" hovedkort så var det tilbake i tid ja for ca 2-3 år siden, men uansett ville jeg ikke tatt sjansen på et som er så mye billigere , men det er opp til deg :)

Du kan også spare på strømforsyningen, hvis du ikke har tenkt å kjøre crossfire i fremtiden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvilket hovedkort er det jeg bør legge i handlekurven.. Bør jeg gå for 770-C45 ? Dette hovedkortet virker som et av de enkleste valgene jeg har, såvidt jeg har lest, men kanskje det holder? Det har feks ikke firewire, noe som hadde vært kjekt, hvordan er det med IDE porter og sånn fortiden? Jeg har jo en haug av IDE harddisker, og hvis det blir plass inne i antec'en så hadde det ikke gjort noe å kasta inn en eller fler av disse.

Lenke til kommentar
Så hvilket hovedkort er det jeg bør legge i handlekurven.. Bør jeg gå for 770-C45 ? Dette hovedkortet virker som et av de enkleste valgene jeg har, såvidt jeg har lest, men kanskje det holder? Det har feks ikke firewire, noe som hadde vært kjekt, hvordan er det med IDE porter og sånn fortiden? Jeg har jo en haug av IDE harddisker, og hvis det blir plass inne i antec'en så hadde det ikke gjort noe å kasta inn en eller fler av disse.

 

her er en liten review av en fra overclock forumet på det hovedkortet jeg bestilte :phttp://www.overclock.net/amd-motherboards/...a78-e-mini.html

Lenke til kommentar
Så hvilket hovedkort er det jeg bør legge i handlekurven.. Bør jeg gå for 770-C45 ? Dette hovedkortet virker som et av de enkleste valgene jeg har, såvidt jeg har lest, men kanskje det holder? Det har feks ikke firewire, noe som hadde vært kjekt, hvordan er det med IDE porter og sånn fortiden? Jeg har jo en haug av IDE harddisker, og hvis det blir plass inne i antec'en så hadde det ikke gjort noe å kasta inn en eller fler av disse.

 

her er en liten review av en fra overclock forumet på det hovedkortet jeg bestilte :phttp://www.overclock.net/amd-motherboards/...a78-e-mini.html

 

det du har linket til har ikke crossfire mulighet , bare så du vet d :)

Lenke til kommentar

Er meget fornøyd , hovedkortet fikk bra test og gold award på Hardocp

 

http://www.hardocp.com/article/2009/11/02/...erboard_review/

 

Slik jeg har klokket mitt virker windows raskere og mer snappy enn med Intel Q9650 jeg hadde før , men syntetiske tester er ikke like spreke , men det er vanlig bruk som teller for meg...Kjører minnet på 1386 og hypertransport på 2600 og prosessor på 260x13=3380

Cpu-z viser 1.424 volt.

 

 

 

Så ikke posten din lars før nå, det er jo så og si akkurat det systemet som vi har planer om å sette opp her =D Så flott. Kan ikke du fortelle litt kort og greit om hva du synes om det da? Nysgjerrig :)
Lenke til kommentar

785 evo er et godt hovedkort inga tvil om det, men og jo det har 2 x pcie, men under crossfire går det til 4 mode , noe som betyr meget redusert båndvidde, selv 8 mode gir ifølge anandtech 2-5% tap, men jeg har faktisk aldrig sedd test av crossfire på så lav båndbredde som dette gir.

 

Vidre er det bare tull med crossfire med 5770 og 620, for å si det slik athlon x3 435 2,9 ghz er en stor flaskehals for 5870, og 2x5770 er kraftigere en 1 x 5870.

 

Nå er prisforskjellen på 785g evo og 770 ca 220 kr, 785g har innebygged grafikkort som en ikke trenger med 5770, vidre har den et x4 pcie spor, som strengt tatt ikke trengs, derav noe rimeligere.

 

Her er msi 770 c45 testet og faktisk akkurat mot 785 g evo, og faktisk så drar msi 770 et par frames mer med gtx 260, og får faktisk recomend fra bit-tech.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Ser greit ut, men i utgangspunktet er det DDR-1333 du skal ha, men hk støtter det oc. personlig ville jeg tatt kingstop DDR3 1333 settet. Mest fordi det er sikker hastighet.

 

Og så sparer du ca 3 grandisa med å handle hos datakjeden, nøyakitg samme handlekurv der kommer på kr 5282,- mot kr 5415,- hos amentitio.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Høres flott ut.. Da får jeg vel sette sammen samme oppsett hos Datakjeden da ;) Er ikke noe poeng og betale 200 spenn for å handle hos amentio. Men jeg må bare spørre ..... har du noen som helst forbindelse til Datakjeden? ^^

 

Her er oppdatert liste(hos datakjeden ;) ) :

 

post-109398-1257967401_thumb.jpg

 

Jeg har add'et noen OOC Gold series brikker.. pga det "gold series" hørtes fristende ut =P Hvis du syns jeg bør byte til noen andre, gjerne send en link :)

Lenke til kommentar
Høres flott ut.. Da får jeg vel sette sammen samme oppsett hos Datakjeden da ;) Er ikke noe poeng og betale 200 spenn for å handle hos amentio. Men jeg må bare spørre ..... har du noen som helst forbindelse til Datakjeden? ^^

 

Her er oppdatert liste(hos datakjeden ;) ) :

 

post-109398-1257967401_thumb.jpg

 

Jeg har add'et noen OOC Gold series brikker.. pga det "gold series" hørtes fristende ut =P Hvis du syns jeg bør byte til noen andre, gjerne send en link :)

 

Ser meget bra ut :)

Lenke til kommentar

Da er orderen satt og jeg venter i spenning på hentemelding fra posten =D Dette blir nice.. Nå kan også gjerne folk slutte og komme med anbefalinger =P Vil ikke høre, "du burde egentlig valgt den i stedet" osv.. ^^ =P

 

Tusen takk for mye god hjelp folkens, spesielt du osse :)

 

PS, om det er noe som mot formodning ikke skulle passe inn eller et eller annet, si så da gjerne ifra :)

Endret av Theludders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...