Gå til innhold

Tips til valg av OS

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av operativsystem i min litt sære situasjon..

Jeg gamer egentlig ikke så mye men når jeg gamer går det egentlig kun i Battlefield2. Så handler meg ny data for kun for å kunne game MW2 med litt greie settings..

Men lurer på om MW2 støtter dx10 eller dx11? Jeg liker best XP fordi jeg er best vant til det og gjør nytta si for mitt bruksområde.. Men hvis MW2 støtter dx10 eller 11 burde jeg gå for Vista eller Windows7. Støtter ikke MW2 dx10 eller dx11 fortsetter jeg nok med XP.

Lurer på hva som er mest optimalt med til dataen jeg har kjøpt.

Intel E8400

Saphire Radeon HD5770 1GB GDDR5

Corsair PC6400 4GB

ASUS P5Q Deluxe

Corsair HX 750W

Western Digital 1TB

Endret av fredrik_asen88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det jeg har vært mest redd for at windows7/vista skal stjele mer effekt i forhold til xp.. men la os si at xp og windows7 ligger sånn nogenlunde likt og at jeg går for windows7.. vil det være en større overgang og gå fra xp til vista enn fra xp til windows7?

og åssen er det med kompitabliteten til windows7 med tanke på eldre spill som Battlefield2 og eldre programmer?

Endret av fredrik_asen88
Lenke til kommentar

For dere som er redde for kompatibilitet så finnes det en virtuell lisens av xp med i windows 7 ultimate/business/professional der man kan kjøre xp. Men har foreløpig ikke hatt noen problemer med noen programmer ennå.(spiller ikke)

Men hva mener du med effekt, altså det er med fancy greier men alt kan skrus av. Personlig foretrekker jeg det. Likte personlig ikke aero til vista men med windows 7 syns jeg ting ble mye bedre.

edit: glemte link:

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

det jeg mente med effekt var bare om windows7 gjorde dataen treigere med tanke p spilling osv(det som det var en del prat om når vista kom ut). men har kikka på en del ''reviews'' på youtube om windows7 og virker som det skal gå ganske ''glatt''. etter å ha sett en del på det brukererfaringene om windows7 blei jeg nesten litt keen på windows7:P lurer på om jeg skal går over til det selvom jeg har brukt xp en god stund nå..

Lenke til kommentar

ok, går for windows7..

men åssen er det med 64bit versjonen av windows7? hørt at det skal være en del programmer som ikke er kompitable med 64bit OS.. har dette forbedra seg i windows7?.. er litt greit å få brukt all ram'en osv men er jo litt unødvendig hvis div. eldre programmer osv ikke skal funke..

Endret av fredrik_asen88
Lenke til kommentar

jeg gikk rett fra xp til win7 64b jeg hadde vista på laptoppen min.

Det jeg kan si er at når 64bit først kom så var det masse dritt med drivere og programvare til og med på nyere programmer. Slik er det ikke nå.

I tillegg kjører 64 bit vanlig/gammel 32 bit programmer helt knirkefritt. du har også støtte for mere ram. Idag ville jeg sett litt rart på folk om de valgte et 32 bit system.

win 7 har også bedre compatibilitets modus for eldre programmer. Men det er ikke av den samme betydningen siden Vista og hele 64bit revolusjonen som kom samme tid har pågått sålenge nå at de fleste godt brukte programmer har fått ræva i gir og blitt bedre. Eller fått nyere og "bedre" arvtagere.

Det var en del programmer som jeg ikke kunne kjøre på 64bit vista når det først kom. Men de er nå så gamle uansett at jeg har byttet dem ut med nyere.

så spørsmålet er ikke om du skal ha win7 64 bit, men hvilken versjon du skal ha imho.

Lenke til kommentar

ok..

men hvordan tror dere disse programmene vil fungere på et 64bit os: battlefield2, vlc, windows media player, msn, ad-aware, nero, opera.. osv osv

og er det slik at det var tidligere det var at 64bit OS var trøblete mtp kompitablitet med programmer, spill osv? og at det har bedret seg den siste tiden?

Endret av fredrik_asen88
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Win7 på min laptop (A-As 5920) og har ikke opplevd problemer med drivere. De fleste driverne til Vista fungerer også i Win7. nVidia har hatt win7- drivere ute lenge, ingen grunn til at andre produsenter holder tilbake sine drivere (prøver å si at jeg antar andre produsenter har drivere ute, men mitt oppsett 100 % støtta, til tross for en alder på to år).

Overganger XP-win7 er ikke vanskelig, det er veldig mye likt. Overgangen til Vista var heller ikke så komplisert, hvis en ser bort i fra kompatibilitet og andre uviktige ting. Win7 er ganske logisk. Alle tre er tross alt Windows.

Spillmessig kan jeg banne på du ikke merker forskjell i ytelse med XP kontra Win7. Dette er selvfølgelig hvis begge spillene er støttet av begge os...

Windows 7 er et lett valg, spør du meg :)

Lykke til, og grattis med ny data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...