Gå til innhold

Send trygdesnylterne til Amerika!


jonlem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan ikke hvem som helst bare dukke opp i amerika og få utdelt et gigantisk stykke land lengre da, det begynner å bli noen år siden de sluttet med det.

 

Landsforvisning er ikke noen ny ide, men problemet ligger i at man må ha en plass å sende folkene. Og underlig nok vil ikke andre land ta i mot folk som ble utvist fra sitt eget land.

Lenke til kommentar

I det perfekte land som er USA må man jobbe for seg selv, ikke for at alle andre skal sitte hjemme å surte over at de har litt vondt eller føler seg litt kvalm.

 

Det er helt latterlig at andre må stå opp å gå på jobb for å betale trygden til andre, skammelig er det. Send dem til USA så kansje de lærer å jobbe. Send dem til andre land så de kan få se hvordan andre har det.

 

Skammelig å tenke på hvor mange som jobber hardt hver dag mens snyltejævlene ligger hjemme å ser på TV.

Lenke til kommentar

Haha, ja vel :)

 

Jeg regner med at min mor som er ryggoperert 12 ganger i løpet av livet mitt, ikke kan kjøre bil i lengre enn en times tid og har tre unger å ta seg av rett og slett burde forutsett dette? Eller gjelder det ikke syke?

 

Burde isåfall barn som har uansvarlige foreldre som ikke sørget for en ordentlig integrering og oppfølging innen utdannelsen rett og slett selv må ta støyten av dette når de blir voksne og må finne seg jobb?

 

Du er klar over at det er mange som trenger disse bidragene? De har ikke valgt å ikke jobbe, men allikvel sitter de igjen uten mulighet til å jobbe. For meg er det viktig å vite at ikke tilfeldigheter kan ødelegge et liv, og betaler gjerne det jeg kan for at alle skal ha et sikkerhetsnett. Egoismen enkelte mennesker her i landet viser gjør meg kvalm.

 

Flytt selv, det er dere som ønsker drastisk forandring.

Lenke til kommentar
Haha, ja vel :)

 

Jeg regner med at min mor som er ryggoperert 12 ganger i løpet av livet mitt, ikke kan kjøre bil i lengre enn en times tid og har tre unger å ta seg av rett og slett burde forutsett dette? Eller gjelder det ikke syke?

 

Burde isåfall barn som har uansvarlige foreldre som ikke sørget for en ordentlig integrering og oppfølging innen utdannelsen rett og slett selv må ta støyten av dette når de blir voksne og må finne seg jobb?

 

Du er klar over at det er mange som trenger disse bidragene? De har ikke valgt å ikke jobbe, men allikvel sitter de igjen uten mulighet til å jobbe. For meg er det viktig å vite at ikke tilfeldigheter kan ødelegge et liv, og betaler gjerne det jeg kan for at alle skal ha et sikkerhetsnett. Egoismen enkelte mennesker her i landet viser gjør meg kvalm.

 

Flytt selv, det er dere som ønsker drastisk forandring.

 

 

For å svare på det første: De fleste av oss kan ikke se inn i fremtiden, derfor har man og forsikring.

 

Jeg mener at foreldrene selv har ett ansvar når de tar avgjørelsen om å få barn.

 

Det som gjør meg kvalm er alle de egoistene som lever på alle andres daglige jobb-innsats.

Lenke til kommentar
Om man mener usa er mye bedre en norge så er det bare å flytte altså. Man er omtrent like trygg i usa om man kjøper forsikringer. Som arbeidende norsk statsborger er du nesten garantert amerikansk statsborgerskap om du har lyst på.

 

Det er jeg allerede klar over:) Skal bare gjøre meg ferdig med utdannelsen her først.

 

Har sett på muligheter i New York, Miami, Boston, Tacoma og Washington DC

Lenke til kommentar
Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

 

Foreldrene mine betaler mye mer skatt enn gjennomsnittet. Jeg betaler og 25%mva på alt jeg forbruker, dessuten må jeg og skatte av pengene jeg tjener på jobb. Dessuten må bedriften betale arbeidsgiveravgift. Ikke snakk om at skolen er gratis for den er betalt inn for mange år siden.

Lenke til kommentar

Hvis staten bruker oljefondet på å utvikle romferger og en koloni på månen kan vi jo bare sende de dit. Så kan de ha sine egne måne gårder der.

 

Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

Det er jo ingen regler mot det så...

Lenke til kommentar
Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

 

Foreldrene mine betaler mye mer skatt enn gjennomsnittet. Jeg betaler og 25%mva på alt jeg forbruker, dessuten må jeg og skatte av pengene jeg tjener på jobb. Dessuten må bedriften betale arbeidsgiveravgift. Ikke snakk om at skolen er gratis for den er betalt inn for mange år siden.

 

Foreldrene dine ja, ikke du. Det virker tvilsomt at du har betalt så mye som du har kostet samfunnet hittil, om du ikke er i en veldig spesiell situasjon. Og uansett om foreldrene har betalt, så har du jo faktisk antakelig levd på andres jobb-innsats, og når forlater du landet uten å betale tilbake. Blir du kvalm av det også?

 

AtW

 

Det er jo ingen regler mot det så...

 

Er ikke noen regler mot å heve trygd heller, når man har fått rett på det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

 

Foreldrene mine betaler mye mer skatt enn gjennomsnittet. Jeg betaler og 25%mva på alt jeg forbruker, dessuten må jeg og skatte av pengene jeg tjener på jobb. Dessuten må bedriften betale arbeidsgiveravgift. Ikke snakk om at skolen er gratis for den er betalt inn for mange år siden.

 

Foreldrene dine ja, ikke du. Det virker tvilsomt at du har betalt så mye som du har kostet samfunnet hittil, om du ikke er i en veldig spesiell situasjon. Og uansett om foreldrene har betalt, så har du jo faktisk antakelig levd på andres jobb-innsats, og når forlater du landet uten å betale tilbake. Blir du kvalm av det også?

 

 

 

Foreldre tar selv ett ansvar når de velger å ha barn. Da er man i de fleste tilfeller klar over at det koster, men som sagt vil somoftest ett bringe lykke inn i tilværelsen. Foreldrene mine valgte å ha barn, derfor gjør det meg slett ikke kvalm at jeg har levd på deres jobb-innsats når de selv har valgt det.

 

Jeg vil ikke velge å betale for random personer som ikke orker å ta i. Å betale for at mine unger skal få skole, fritidstilbud, helse&omsorgstjenester gjør meg absolutt ingenting. Det er og min plikt som eventuell far, men å stå opp om morgenen for å betale for andres sløvhet er ikke ett alternativ. Jeg har selv valgt å jobbe hardt for karakterene som kan gi meg god utdanning og god jobb, da skal jeg ikke betale for andre som gir faen og tror alt ordner seg av seg selv.

 

Det er ett rent spørsmål om ideologi. Det man selv har jobbet for og oppnåd skal ikke andre få gratis. Det som er verdt å ha i livet må man jobbe for, og det som kommer gratis er ikke verdt å ha.

Lenke til kommentar
Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

 

Foreldrene mine betaler mye mer skatt enn gjennomsnittet. Jeg betaler og 25%mva på alt jeg forbruker, dessuten må jeg og skatte av pengene jeg tjener på jobb. Dessuten må bedriften betale arbeidsgiveravgift. Ikke snakk om at skolen er gratis for den er betalt inn for mange år siden.

 

Foreldrene dine ja, ikke du. Det virker tvilsomt at du har betalt så mye som du har kostet samfunnet hittil, om du ikke er i en veldig spesiell situasjon. Og uansett om foreldrene har betalt, så har du jo faktisk antakelig levd på andres jobb-innsats, og når forlater du landet uten å betale tilbake. Blir du kvalm av det også?

 

 

 

Foreldre tar selv ett ansvar når de velger å ha barn. Da er man i de fleste tilfeller klar over at det koster, men som sagt vil somoftest ett bringe lykke inn i tilværelsen. Foreldrene mine valgte å ha barn, derfor gjør det meg slett ikke kvalm at jeg har levd på deres jobb-innsats når de selv har valgt det.

 

Jeg vil ikke velge å betale for random personer som ikke orker å ta i. Å betale for at mine unger skal få skole, fritidstilbud, helse&omsorgstjenester gjør meg absolutt ingenting. Det er og min plikt som eventuell far, men å stå opp om morgenen for å betale for andres sløvhet er ikke ett alternativ. Jeg har selv valgt å jobbe hardt for karakterene som kan gi meg god utdanning og god jobb, da skal jeg ikke betale for andre som gir faen og tror alt ordner seg av seg selv.

 

Det er ett rent spørsmål om ideologi. Det man selv har jobbet for og oppnåd skal ikke andre få gratis. Det som er verdt å ha i livet må man jobbe for, og det som kommer gratis er ikke verdt å ha.

 

Riktig, så essensen er at det gjør deg kvalm at andre lever på andres jobb-innsats, med unntak av de som er heldig nok til å bli født av foreldre med høy inntekt? Da er det plutselig greit? Så om du feks hadde hatt fattige foreldre, så regner jeg med du hadde latt være å dra ut av landet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Pfft.. hadde ikke pengene gått til det ene så hadde det istedetfor gått til det andre. Vær glad for at du har mat i munnen og tak over hodet, og unn din neste det samme. Norge er jo liksom verdens beste land å bo i, men jeg sverger på at jeg aldri har sett så mange grinebitere samlet på ett sted..

Lenke til kommentar
Hvabehager? Skal du utnytte deg av vårt gratise skolevesen, som andre betaler for, for så å stikke av uten å gi tilbake?

 

Foreldrene mine betaler mye mer skatt enn gjennomsnittet. Jeg betaler og 25%mva på alt jeg forbruker, dessuten må jeg og skatte av pengene jeg tjener på jobb. Dessuten må bedriften betale arbeidsgiveravgift. Ikke snakk om at skolen er gratis for den er betalt inn for mange år siden.

 

Foreldrene dine ja, ikke du. Det virker tvilsomt at du har betalt så mye som du har kostet samfunnet hittil, om du ikke er i en veldig spesiell situasjon. Og uansett om foreldrene har betalt, så har du jo faktisk antakelig levd på andres jobb-innsats, og når forlater du landet uten å betale tilbake. Blir du kvalm av det også?

 

 

 

Foreldre tar selv ett ansvar når de velger å ha barn. Da er man i de fleste tilfeller klar over at det koster, men som sagt vil somoftest ett bringe lykke inn i tilværelsen. Foreldrene mine valgte å ha barn, derfor gjør det meg slett ikke kvalm at jeg har levd på deres jobb-innsats når de selv har valgt det.

 

Jeg vil ikke velge å betale for random personer som ikke orker å ta i. Å betale for at mine unger skal få skole, fritidstilbud, helse&omsorgstjenester gjør meg absolutt ingenting. Det er og min plikt som eventuell far, men å stå opp om morgenen for å betale for andres sløvhet er ikke ett alternativ. Jeg har selv valgt å jobbe hardt for karakterene som kan gi meg god utdanning og god jobb, da skal jeg ikke betale for andre som gir faen og tror alt ordner seg av seg selv.

 

Det er ett rent spørsmål om ideologi. Det man selv har jobbet for og oppnåd skal ikke andre få gratis. Det som er verdt å ha i livet må man jobbe for, og det som kommer gratis er ikke verdt å ha.

 

Riktig, så essensen er at det gjør deg kvalm at andre lever på andres jobb-innsats, med unntak av de som er heldig nok til å bli født av foreldre med høy inntekt? Da er det plutselig greit? Så om du feks hadde hatt fattige foreldre, så regner jeg med du hadde latt være å dra ut av landet?

 

AtW

 

Om foreldrene mine har høy eller lav inntekt spiller ingen rolle, vi ville fortsatt vært en lykkelig familie. Foreldre har selv ett ansvar for om de har råd til å oppfostre ett barn. Etter flere år med det skattetrykket vi har i Norge idag har de fleste dekket skoleutgiftene etter en del år. Dessuten med 30 personer i klassen blir det ikke mye på hver elev som blir delt på 2 foreldre.

 

[hvis man tar ett veldig enkelt regnestykke:

 

Lærerlønn: ca 350 000kr(?)/30 elever= ca 11700kr

 

Ca 6 lærere pr elev= 70000kr, ca 35000 pr foresatt.

 

Derretter kommer drift av skolen, vaskehjelp, vaktmester etc. Tror derfor det kan bli rimelig å si at summen er veldig omtrentlig 40000 pr foresatt.

 

Indirekte generer man jo inntekt til staten via arbeidsgiveravgift, mva etc etc.

 

Tror nok absolutt de fleste foresatte betaler sin del av kaka for barnas skole. ]

 

For å svare på det siste spørsmålet:

For meg er USA drømmen,

 

Du får betalt for å være samrtere, bedre og mer arbeidsvillig enn alle andre. Du har rett til å beskytte deg selv. Skatten går til militæret, forskning, veier og andre ting som åpner for bedriftsetablering etc. I Norge bruker man penger på Koran-skoler.....

 

Det handler om å få realisert drømmen sin, der kan jeg jobbe og få betalt for det. Kjøpe det huset jeg ønsker og ha de store fritidstilbudene. Alt fra konserter til NHL kamper. Jeg ser ingen problemmer med å betale for den helseforsikringen jeg selv vil ha. Hvis jeg kan beholde pengene jeg tjener selv i stor grad, mens resten går til forsvar, tilretteleggelse for næringsliv og forskning er jeg meget fornøyd.

 

Ser ingen grunn til at foreldre med lav inntekt skulle stoppe meg ifra å leve ut drømmen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...