Technology Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Instalerte windows 7 idag. Jeg har en rekke word dokumenter på ekstern hardisk. Jeg holder på å skrive på disse, skrev bla litt i disse før idag, i XP før jeg instalerte windows 7. Nå er plutselig alle dokumentene read-only i windows 7. Nå kan kan jeg ikke skrive noe og save pga read-only. Når jeg kopierer dokumentet og legger det på dekstop i windows 7 er det plutselig ikke read-only lenger, da kan jeg skrive i det og save uten problemer. Hva er dette for noe tull? Det er ikke aktuelt å kopiere alle dokumenter til dekstop. Jeg skal ha disse på ekstern hardisk. Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Høyreklikk på stasjonen din i Min Datamaskin, velg egenskaper, velg Sikkerhet-fanen, avansert-knappen, eier-fanen, endre-knappen, merk deg selv i lista, merk i merkeboksen under, trykk ok på alle vinduene, prøv på nytt =) EDIT: Skrivefeil. Endret 8. november 2009 av Jckf Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Høyreklikk på stasjonen din i Min Datamaskin, velg egenskaper, velg Sikkerhet-fanen, avansert-knappen, eier-fanen, endre-knappen, merk deg selv i lista, merk i merkeboksen under, trykk ok på alle vinduene, prøv på nytt =) EDIT: Skrivefeil. Dette var annerledes fra xp.. Gleder meg til jeg installerer windows 7! Endret 8. november 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Veldig liten forskjell spør du meg (om du er vant til å ha Enkel Fildeling deaktivert) =) Lenke til kommentar
Technology Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Veldig liten forskjell spør du meg (om du er vant til å ha Enkel Fildeling deaktivert) =) Hvorfor er det gjort på denne måten? Holder på nå, "applying attributes to" . Må jo gå gjennom alle filene i alle mapper, about 12 min remaining.. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Dette er en funksjon i NTFS (filsystemet på harddisken din). Det brukes for å sperre tilgang til filer hvis ønskelig. Filene dine er nok eid av en bruker på en annen PC, og dermed må du ta over dem. Du kan også legge til brukergruppen "alle" med full tilgang for å eliminere problemet. EDIT: Skrivefeil igjen. Endret 9. november 2009 av Jckf Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Veldig liten forskjell spør du meg (om du er vant til å ha Enkel Fildeling deaktivert) =) Hehe.. Sant nok Og jeg gleder meg faktsik til å installere det.. Kunne virke som jeg var sarkastisk ser jeg Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det gjorde litt det =) Har du prøvd beta-en/RC-en? Lenke til kommentar
Technology Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Høyreklikk på stasjonen din i Min Datamaskin, velg egenskaper, velg Sikkerhet-fanen, avansert-knappen, eier-fanen, endre-knappen, merk deg selv i lista, merk i merkeboksen under, trykk ok på alle vinduene, prøv på nytt =) EDIT: Skrivefeil. Har prøvd flere ganger nå, men funker ikke... Hvis jeg skal gjøre slik som du skrev over, vil jo det ta flere dager/timer å å gjennom alle filene, snakk om flere hundre gb på den eksterne disken... Gjør jeg noe galt? Prøvde å kun gjøre dette på 1 folder, men read only var der enda... Faen for noe tull, men legger meg nå. Håper å få fikset dette imorgen Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Det vil ikke ta så lang tid som Windows estimerer at det vil. La det stå på. Du kan også fjerne skrivebeskyttet-flagget i Generelt-fanen. EDIT: Dette gir ikke samme resultat dog. Det er to forskjellige ting. Når jeg tenker meg om kan det hende at det er kun det du trenger å gjøre. Endret 9. november 2009 av Jckf Lenke til kommentar
Technology Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Høyreklikk på stasjonen din i Min Datamaskin, velg egenskaper, velg Sikkerhet-fanen, avansert-knappen, eier-fanen, endre-knappen, merk deg selv i lista, merk i merkeboksen under, trykk ok på alle vinduene, prøv på nytt =) EDIT: Skrivefeil. Har du testet ut dette selv med suksess eller har du bare lest om dette? Jeg har prøvd mange ganger nå, ulike metoder og ingenting funker Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Dette er ting jeg er borti stadig vekk, så har gjort slik selv ja. Prøv å gjøre det jeg har skrevet for kun én fil (endre eier og sjerne skrivebeskyttet-falgg), og test den. Lenke til kommentar
Technology Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Dette er ting jeg er borti stadig vekk, så har gjort slik selv ja. Prøv å gjøre det jeg har skrevet for kun én fil (endre eier og sjerne skrivebeskyttet-falgg), og test den. Skal prøve det! Men nå har windo 7 vært så flink å gjøre slik at jeg ikke kommer inn i windows 7 lenger pga update failure.. Først må jeg ordne det.. Har du noen tips for det problemet? Sjekk annen tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå