Gjest mafister Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Da jeg skal gå til innkjøp av mitt første digitalkamera, har jeg kommet frem til følgende kandidater : Canon S40 Pentax Optio 330/430 Sony Dsc-P5 Kameraet er ment brukt til "vanlig familiebruk", b.la reiser, fester/begivenheter etc.... Det som blir viktige kriterier er: * Bildekvalitet * Brukervennlighet * Størrelse Kameraet kommer nok til å bli brukt i "Auto" 90% av tiden, men det kan likevell være grei med ett kamera man kan "vokse inn i". Tar gjerne i mot råd og erfaringer i fra brukere av nevnte kamera. Takker for all mulig hjelp. Mvh, Roy Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Her finner du en oversikt over digitale kameraer: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_kate...i=digitalkamera Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 canon s40 gir veldig bra bilder, virker i dårlig lys, er hurtig, og har bra batterikapasitet, i tillegg er det ganske lite og røfft, og derfor lett å få med seg. Har kameraet selv i tillegg til flere andre, og valgte kameraet utfra størrelsen, bildekvaliteten, at det bruker compact flash og, at det er hurtig, og fokuserer bra i lite lys pga. af lampe. Fryktelig irriterende med kameraer som er trege, og som ikke vil fokusere automatisk i dårlig lys. Det er også lett å få tak i ekstrautstyr til canon, alt fra små skrivere, undervannshus osv. Gir veldig bra bilder. På dette kameraet er det også fullt av manuelle muligheter. Ett lett valg som ikke jeg angrer på. Lenke til kommentar
atco Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har også S-40, og er kjempefornøyd......kjøpte det fra itbutikken, kom meg på ca. 8350.- inkl. frakt (litt dyrere nå tror jeg, ca 8400.- eks. frakt) Men hva med å lese Kai Thon's utmerkede test på Digit? http://www.digit.no/Tester/canon_s30/canon...0_s40_intro.htm Han er ikke akkurat negativ til kameraet :wink: Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det ser ut som det går mot S40. Hvordan er brukervennligheten ? Roy Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg har nå hatt mitt Canon S40 i ca. 2uker,- og jeg er kjempefornøyd med det så langt. Kjøpte det fra IT-Butikken. det kom på ca. 8.400,- levert på posten. Det tok kun 3 dager fra bestilling til levering. Har forsøkt å ta bilder med forskjellige instillinger, og jeg blir overrasket hver gang..! Anbefales ! Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har flere kameraer, syntes det var enkelt å lære menyene og funksjonene i s40, mye enklere enn i de andre kameraene mine, og like mange funksjoner. Kan også lagre bilder i raw format, for å ha høyest mulig kvalitet ved utskrift av store bilder. Bruker ikke den funksjonen selv, da jpeg er rikelig bra nok for meg. Begynte å bruke kameraet før jeg hadde lest bruksanvisningen. Funksjonene og menyene er enkle og logiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå