sake Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Meg og noen kompiser tenker på å bygge oss en crosscart med mc-motor. Men vi trenger litt starthjelp. Jeg mener jeg har sett ferdige kit med ferdige rammer man setter sammen selv til dette men finner ingenting. Kanskje jeg ser på feil plasser men har lett igjennom nettauksjoner osv uten noe særlig hell. Er det noen som vet om en plass vi kan kjøpe et ferdig sett for gokart/crosskart? Hvis vi finner et bra gokart sett er det ikke så vanskelig å modifisere det om til crosscart såvidt jeg har skjønt. Vi tenker og på gå for en 125cc motor fra en lettmc, er det et bra valg eller burde vi hatt noe kraftigere? Vi tenkte først å gå for en 600cc men da blir vel den bare stående og spinne? Skal legge ut bilder og info så snart vi har fått deler All hjelp blir vi veldig takknemlige for Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Høres ut som et spennende prosjekt. Lykke til! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 125 2takt motor, eller 4takt? Hvis du går for 2 takt så skal det duge med 125cc. Skal du ha 4takt, og litt drag, så gå for noe større. 250cc-600 holder da;) Lenke til kommentar
sake Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 125 2takt motor, eller 4takt? Hvis du går for 2 takt så skal det duge med 125cc. Skal du ha 4takt, og litt drag, så gå for noe større. 250cc-600 holder da;) Har saumfart autodb, finn, qxl osv etter en billig god motor men finner veldig lite. Nærmeste jeg kommer er en 125cc sykkel til 7000. Vet dere om noen steder som vi finner en motor (gjerne defekt) billig? Blir dumt å kjøpe en fungerende 600cc sykkel for å ta motoren ^^ Vi har fått tak i en gocart ramme nå som vi skal bygge om. Styring og aksling fungerer så de delene kommer vi til å bruke videre. Har og begynt planleggingen av et veltebur og holder på å skaffe materialene til dette Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Ligger flere vrak-mc'er på finn, som motoren funker på. Gå på torget, så finner du ganske mange vrak mc'er;) bmw motor masse forskjellige Honda yamaha Endret 22. november 2009 av -pyrion- Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvordan går det her? Vurderer det samme, men noe mer likt dette.. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.w...38;_cmd=similar Har du fiksa noen tegninger eller no lignende? Thomas. Lenke til kommentar
sake Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hvordan går det her? Vurderer det samme, men noe mer likt dette.. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.w...38;_cmd=similarHar du fiksa noen tegninger eller no lignende? Thomas. Har blitt dårlig med tid til dette pga svineinfluensa osv men vi regner med å bruke hele romjulen til bygging. Vi har foreløpig ingen tegninger å gå etter siden vi har en ferdig gocart ramme vi må modifisere til vårt behov. Jeg har derimot funnet en del interessante motorer takket være pyrion sin post og vi går for en 400cc motorsykkel motor til 3000kr. Den saken du linket til så jo ekstremt bra ut. Eneste er at vi ikke vil bruke så mye penger og at vi gjerne har lyst å prøve å bygge denne selv. Hovedproblemet våres nå er egentlig hjul siden gocart rammen er jo lav så vi trenger noen større hjul og dermed må vi og bygge om festene siden de som er på rammen hører til gocart hjul med tre bolter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå