MrAvionics Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Prøv å se om du finner partisjonene riktig i TestDisk Det har reddet ting for meg flere ganger Testet det programmet før. Da fant den disken men når den begynte å søke så hadde den fortsatt i flere dager, bare på å søke. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Prøv PhotoRec. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRecEller GetDataBack. Eller RecoverMyFiles. Det er mye slike programmer å velge i. Da hoder den på å skanne disken... men det tar tid=) Humm beklager hårek, prøvde testdisk ikke photorec. Prøver photorec nå=) Endret 16. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Funket ikke med photorec heller: Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Noen andre tips? Eller er dette kansje helt håpløst? Lenke til kommentar
johome Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Her er mitt forslag , ingen garanti for at det vil virke. Last ned Acronis True Image. Deretter bruker du klonefunksjonen til å klone innholdet fra den skadde disken til en annen. ______ Hvis ikke det går, last ned Paragon Virtualization Manager Koble fra andre disker som det ikke skal kopieres til. Deretter kopierer du filene fra den skadde disken til den andre. Den disken/partisjonen du kopierer til må være utildelt. Kan være litt vanskelig å bruke dette programmet. Endret 20. november 2009 av johome Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Når jeg prøvde Acronis True Image fikk jeg denne meldingen: har prøvd alle muligheter med Paragon Virtualization Manager men går ikke det heller... Men fikk denne meldingen hver gang: Endret 20. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Fra det bildet i Acronis : Hvor mange disker har du tilkoblet ? Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ja det kan jeg gjøre... Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) I Acronis : Du har prøvd Tools & Utilities > Clone Disk > Clone Mode > Source Disk. Her skal det komme opp et bilde av de diskene du kan velge : Kommer begge diskene opp her ? Det er altså den disken på 372 GB , som er den skadde ? Endret 21. november 2009 av johome Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ja det er den på 372GB som er skadet... Ja men når jeg trykker på clone mode så få¨r jeg bare opp den samme beskjeen som jeg viste tidligere.... Eller er det her jeg gjør feil? Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Du gjør nok ikke noe feil. Tror nok at det er disken som har takket for seg ... Regner med at du allerede har prøvd den innebygde kopieringsfunksjonen i Windows. Endret 21. november 2009 av johome Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Hvilken innebygget kopieringsfunksjon? Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Min Datamaskin > Harddisker > Velg den disken > høyreklikk > velg kopier ___ Jeg bruker et program som heter Send To Toys Da blir det : Min Datamaskin > Harddisker > Velg den disken > dobbelklikk på den > da skal filer /mapper komme frem > høyreklikk og velg : send to : den disken du ønsker. Endret 21. november 2009 av johome Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ja da fikk jeg denne meldigen: Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 jeg bruker Active@ File Recovery, de gangene jeg ikke har fått reddet ut data med det har det stortsett blitt ibas neste. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Takk =) Skal teste det nå=) EDIT: Det er superscan jeg skal velge på den disken som er skadet? Endret 22. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 At photorec er kjempetreg tyder kun på en ting; disken er så fysisk skadet at lesing tar tid. Det beste alternativet da er å bruke dd_rescue i en linux-livecd, og lage en kloning. Dette krever litt linux-kunnskaper, og en annen harddisk med nok ledig plass til å takle en kloning av den skadede disken. Slike scanneverktøy bruker usedvanlig lang tid og/eller gir rare feilmeldinger om disken har mye defekte sektorer.Bruker man et egnet verktøy til å klone den så kan man scanne kopien med f.eks photorec. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 hmm jeg har ikke linux kunskaper overhode! C: disken er i utgangspunktet stor nok til å flytte hele den skadde disken over på seg selv, men ikke akkurat nå men om det skulle vere nødvendig så skal jeg kunne frigjøre nok diskplass da... Men det blir spennende og se på resultatet etter at Active@ File Recovery er ferdig.... Nå har den stått på i 1 time og 13 minutter og er 23% så det tar nok bare noen timer til den er ferdig... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det som er så gøy med harddisker med defekte sektorer er at plutselig så faller hastigheten drastisk, og å lese 1mb tar plutselig like lang tid som 1gb ved full hastighet. Aldri stol på tidsestimater ved scanning/lesing av harddisker med problemer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hehe ja håpe det ikke går altfor tregt da=) Men nå blir jeg snart litt lei av den harddisken=( Ingenting som hjelper jo=( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå