MrAvionics Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Er det mulig å redde data fra en disk som er skadet? Og flytte de over til en som er i orden? Endret 9. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det kommer an på hvor skadet den er. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Mondania skrev: Det kommer an på hvor skadet den er. Og hvordan.. Vist det rasler stygt når du rister på den kan du ikke gjøre det selv og det vil koste deg ganske mange penger.. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Disken er ikke skadet fysisk=) Og det står hvor mye som er brukt på disken men den finner ikke filene inni mappen... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Noen som vet om det går ann å få frem filer som er ødelagt? På disken står det at det er brukt nesten hele disken som det er og mappene inni den er der men de er tomme står det. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Prøv PhotoRec. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Eller GetDataBack. Eller RecoverMyFiles. Det er mye slike programmer å velge i. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Da hoder den på å skanne disken... men det tar tid=) Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Dette var vanskelig=( PhotoRec var for treg, kommer til å ta flere døgn å søke. prøvde de to andre programmene du kom med også hårek, men fikk de ikke til. Testet noen flere programmer også men nei da=( Er det håp? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hvis du går på nerdvana på digi.no og søker på den typen programvare, fant et der som gjorde susen, men husker ikke hva det het. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 drbuggs skrev: Hvis du går på nerdvana på digi.no og søker på den typen programvare, fant et der som gjorde susen, men husker ikke hva det het. Ok, takk. skal sjekke- Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dette http://www.digi.no/php/nettjuvel/?q=recover&Windows=on søket ga meg endel program, men husker selvfølgelig ikke hva som funka bra, Formatert den PC'en siden da ;( Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Ok, takk men får ikke til en jævla drit!!! ÅÅÅÅ, hva er galt med meg? Får til det meste annet jeg prøver på men ikke gjennopprette noen dumme filer!!! Prøvd alt mulig men deg går jo ikke,, ÅÅÅÅÅ!!!! Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Er ikke alltid mulig. Kanskje denne hvis filene < 100kb http://www.adrc.com/software/data_recovery...ress/index.html Edit; funker ikke med win7 Endret 14. november 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hmm, det virket som om det programmet funket på Win 7 alikevell. Men fikk opp denne: Vis skjult innhold Er det pga Win 7 eller er det pga disken? Under her skal jeg prøve å forklare problemet: Vis skjult innhold Dette er det som står om den i min datamaskin: Sånn ser disken ut etter at jeg akkurat har gått inn på den [Den første siden etter at jeg dobbelt klikket på den] Sånn ser den ut i en av mappene som det skulle vært mange filer... Hvis dere forsto noe av det jeg viste her så spør jeg dere, er det håp? på forhånd takk... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har mistanke om at den feilmeldingen ("Unable to open bootsektor") betyr at programmet ikke fungerer. Windows selv klarer helt tydelig å åpne bootsektor, ellers hadde du jo ikke sett root folder. Har hørt om andre som har hatt samme problem, tomme foldere. Men hva det kommer av aner jeg ikke. Må være noe som har gått feil i filsystemet. GetDataBack er et velkjent recovery program du burde prøve. Sjekk først om du har NTFS eller FAT32 filsystem. Chkdsk bør også prøves, men antagelig bare hvis alt annet feiler. Chckdsk kan prøve å rette feil uten å lykkes og dermed gjøre ting verre. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har NTFS, det vet jeg. Har prøvd GetDataBack før men fikk det ikke til. Skal teste det en gang til... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kjører du programmene som administrator? Dette var det jeg stusset på når jeg hadde samme problem. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Ja det gjør jeg... Fikk noen feilmeldinger denn gangen også men nå begynte den å skanne=) har kommer 45% så dette blir spennende... Kommer snart med oppdatering når den er ferdig... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Denne bosken fikk jeg opp etter skannigen. Vis skjult innhold Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Prøv å se om du finner partisjonene riktig i TestDisk Det har reddet ting for meg flere ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå