Gå til innhold

Vidvinkel-zoom for Canon 7D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Tokina 11-16mm f/2.8

Teknisk sett er vel dette den beste vidvinkel-zoomen for DX (imo), til samme pris som den nye sigmaen.

Spørsmålet er om brennvidden passer for deg, eventuelt om det blir for lite å gå på.

Om du ikke tror du vil ha problemer med brennvidden, ville jeg sterkt vurdert denne. Jeg er meget fornøyd så langt. Eneste problemet, er at den ikke fungerer som "walkaround" objektiv. Til det funker kanskje Tokina 12-24mm bedre. Men dette spiller ikke så stor rolle for meg. Lysstyrken mener kanskje mange at er bortkastet på en vidvinkel, men det mener slettes ikke jeg. Spesielt ikke når man er på en D80 med elendige ISO-ytelser.

Lenke til kommentar

Selv har jeg bestillt Canon's 10-22mm. Ser iallefall veldig bra ut etter hva disse testene sier:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/...22mm-test.shtml

"Conclusion

The numbers tell a positive story, but more importantly, this lens is capable of producing some very fine results in terms of prints. I wouldn't hesitate to use the Canon 10-22mm for any professional application."

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

"In summary, I think the Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens is a very nice addition to the Canon lens lineup. This lens is an ideal 2nd or 3rd lens for most photographers. I just wish I could use it on my full-frame DSLR bodies."

Endret av palie
Lenke til kommentar
Hva jeg leser av signaturen din har du helt ned på 18mm og snart 15mm?

Ja jeg hadde tenkt meg å kjøpe 15-85mm, men så kom den jo aldri samtidig som jeg trengte en linse rundt der, så derfor gikk jeg for en rimelig "inntil-videre"-linse fra Sigma. Skal selge den, og ikke kjøpe 15-85 - men derimot slik jeg skrev i forrige post ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...