simalarion Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Har bestilt mye fra utlandet, stort sett går pakkene mellom mens andre ganger velger de pluttselig å legge på Toll 200kr. Men bestilte nå win7 Ultima for 1300 kr og tollen skal nå ha nesten 600kr for at jeg skal få lov til å få ut pakken. Deres regnestykke mva 212 utlagt mva 357 For det første hva er utlagt mva (har ikke blitt klokere på det etter googling samt søk på tollens sider), og hvorfor er den så forbaska høy?. Endret 8. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har bestilt mye fra utlandet, stort sett går pakkene mellom mens andre ganger velger de pluttselig å legge på Toll 200kr. Men bestilte nå win7 Ultima for 1300 kr og tollen skal nå ha nesten 600kr for at jeg skal få lov til å få ut pakken. Deres regnestykke mva 212 utlagt mva 357 For det første hva er utlagt mva (har ikke blitt klokere på det etter googling samt søk på tollens sider), og hvorfor er den så forbaska høy?. 357 er merverdiavgiften, 212 er fortollingsgebyret. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Ok, merklig at jeg ikke har sett denne avgiften før da jeg bestiller en del varer fra utlandet. Er det spesieller regler som skal til for at dette utlegget kommer i tillegg? (pris, vekt, type vare etc) Takk for svar. Endret 8. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ok, merklig at jeg ikke har sett denne avgiften før da jeg bestiller en del varer fra utlandet. Er det spesieller regler som skal til for at dette utlegget kommer i tillegg? (pris, vekt, type vare etc) Takk for svar. Mener hvis verdi er over 1000,- så blir gebyret 212,- og hvis verdi er mellom 200,- og 1000,- så blir det forenklet tollbehandling og gebyret er 106,-. http://www.posten.no/760.cms Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ok, merklig at jeg ikke har sett denne avgiften før da jeg bestiller en del varer fra utlandet. Er det spesieller regler som skal til for at dette utlegget kommer i tillegg? (pris, vekt, type vare etc) Takk for svar. Du betaler i utgangspunktet MVA (moms) på alle varer du kjøper, uavhengig av om det er innenlands eller utenlands. Hvis verdien av pakken er under 200,- betaler du ingenting. Det er altså mer ett unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå