Pjotter Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 skal ha ny mobil. rundt 2000. nokia 5800, er den et bra alternativ? Lenke til kommentar
martita Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jepp tar kanskje litt tid å venne seg til touchskjermen men ellers er den bra. 4 forskjellige tastatur og velge mellom når du skal skrive osv så... har hatt en 5800 i et halvt år og er kjempefornøyd. ingen problemer, så anbefales! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jeg vil si at det er et godt alternativ, jeg er veldig fornøyd med min. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 hmm, j kanskjje jeg skal gå for den da. men 5530 er jo litt billigere med har ikke 3g. synes den hsar bedre desgin. burde jeg velge den isteden?? (: Lenke til kommentar
baguett Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det er en grunn til at 5800 er så billig som den er... Den kan jo ikke måle seg meg iPhone, og touchen er ikek helt presis. Ville anbefalt deg å bruke litt mer penger hvis det skal være touch, for under 2000 får du ikke gode touch telefoner Lenke til kommentar
program Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Skal du ha tocuh, så er jeg enig i at du burde bruke mer enn 2000,-. Hvis ikke tror jeg faktisk at du får bedre opplevelse med en mer "normal" telefon. Men 5800 er nok det beste alterativet der. Endret 12. november 2009 av program Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg synes at 5800 gir det veldig mye teknologi for pengene... Lenke til kommentar
program Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Jeg synes at 5800 gir det veldig mye teknologi for pengene... Det er det vel liten tvil om at den gjør. Endret 12. november 2009 av program Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jeg hadde 5800 i vår, og var stort sett fornøyd med den. Mye jeg likte godt, men ikke akkurat noe nyvinnende å finne der i gården. Man kunne ikke scrolle i menyene uten å bruke scrollefeltet til høyre. Men i f.eks wap-/internettleser kunne man det, samt i Nokia Maps. Likte ikke tekstinnmatingen når jeg skrev SMS. Feltet for tekst var lite når tastaturet var oppe. Det var vanskelig å bla i skrevet tekst. Det ble til at man måtte slå av tastaturet, så se gjennom tekst, og så slå tastaturet på igjen for å skrive/redigere videre. Skjermen reagerte ikke så bra når man scrollet med fingeren i de programmene dette lot seg gjøre. Med pekepennen ble det mye bedre. Utseendet likte jeg ikke særlig. Kunne de ikke brukt mer 5530 sitt design enn "badekarsformen" på 5800? GPS'en var kjekk, takket være Nokia Maps. Gratis kart som kan lagres på telefonen. Stemmestyrt navigasjon koster penger, men det er overkommelig. Var forresten veldig fristet til å kjøpe 5800 igjen, fordi det alt i alt er en ålreit telefon, og det er kommet en god del programvare tilpasset Nokias trykkskjermmobiler siden jeg hadde den. Men etter å ha prøvd Android på HTC-telefonene Hero og Tattoo (som jeg kjøpte), virker 5800 gammeldags. Men likevel er det en bra telefon. Den har også bedre kamera enn på de to nevnte adroidmodellene. Endret 13. november 2009 av CellularDude Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 tror nok jeg går for 5800, men skal nok lete litt til før jeg bestememr meg helt. hvis dere har noeen fler forslag hadde det vært veldig fint. men tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 ellers kan du se på samsung m7600 beat dj. Men jeg ville tatt 5800 Lenke til kommentar
marvol Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor kjøper du ikke 5530? Hadde heller kjøpt en "low-fi" etterkommer som er ny, enn en telefon som har vært på markedet i 6 mnd ++.. Det eneste som er forskjell er vel 3g, i tillegg er den penere designmessig, og billigere.. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 tror nok jeg går for 5800, men skal nok lete litt til før jeg bestememr meg helt. hvis dere har noeen fler forslag hadde det vært veldig fint. men tusen takk for hjelpen Jeg er også litt sugen på en Touch telefon. Vurderer og 5800, for de andre som er så mye bedre er også så veldig mye dyrere... Jeg prøvde 5800 på Elkjøp i dag. Grei Nokia telefon der alt er kjent og kjært. Det jeg savnet var at den vibrerte litt mer nå man trykket på skjermen, slik at man skjønte man hadde trykket... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor kjøper du ikke 5530?Hadde heller kjøpt en "low-fi" etterkommer som er ny, enn en telefon som har vært på markedet i 6 mnd ++.. Det eneste som er forskjell er vel 3g, i tillegg er den penere designmessig, og billigere.. Den mangler 3G, ja, og den har vel heller ikke GPS. Lenke til kommentar
program Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg synes ikke noe særlig bra om Beat DJ. Men den fungerer greit som underholdningsmobil for den litt yngre garde. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hvorfor kjøper du ikke 5530?Hadde heller kjøpt en "low-fi" etterkommer som er ny, enn en telefon som har vært på markedet i 6 mnd ++.. Det eneste som er forskjell er vel 3g, i tillegg er den penere designmessig, og billigere.. Den mangler 3G, ja, og den har vel heller ikke GPS. Dersom man ønsker dette, finnes det menge andre, bedre valg.. Sikkert ikke til samme pris, men alikevel.. 5530 er et godt kjøp. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 hmm ,ja nå ble jeg faktisk litt usikker.. kanskje jeg heller skal ta 5530 da? er 3g viktig? trenger man det liksom? er menysystemet forskjellig på telefonen?_ liker jo utseende til 5530 myye bedre enn 5800... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 hmm ,ja nå ble jeg faktisk litt usikker.. kanskje jeg heller skal ta 5530 da? er 3g viktig? trenger man det liksom? er menysystemet forskjellig på telefonen?_ liker jo utseende til 5530 myye bedre enn 5800... 3G er jo greit til nedlasting av litt større datamengder, men 5530 har støtte for wlan, slik at dette ikke er noe problem der hvor man har trådløst internett man kan bruke. Personlig laster jeg ikke ned store datamengder, så jeg hadde ikke latt 3G være avgjørende. Dersom du ikke trenger GPS, er det ennå mindre som taler for at du kanskje heller bør gå for 5800. 5530 har muligheter for kinetisk scrolling, det vil si at man sveiper gjennom menylistene, slik som f.eks på iphone m.fl. 5800 klarer dette kun delvis, i enkelte programmer, som f.eks å bla i bilder og i nettleser og Nokia Maps. Ellers må man bruke scrollefeltet til høyre på skjermen. Se dette i denne videoen (ca 8 minutter ut i videoen): http://www.symbian-guru.com/welcome/2009/0...s-unvealed.html Videoen er på fransk, men kan være vel verdt å se. Skulle gjerne kjøpt 5530 selv, men siden den ikke har GPS, må jeg melde pass. Det er mulig man kan legge inn Nokia Maps på den, og så legge inn kart (slik som på 5630, som heller ikke har GPS). Da er man et stykke på vei, selv om man ikke får stemmestyrt navigering. Men før du bestemmer deg, prøv begge telefonene i butikk, for nærmere å sjekke ut ting som er viktige for valget ditt. I tillegg finnes det videoer, f.eks på Youtube. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 kommer nok ikke til å bruke internett så veldig mye så tror nok jeg overlever uten 3g. gps er vel ikke så viktig selvom det er kjekt å ha, så nå lurer jeg veldig på 5530 men har hatt litt uflaks med mobiler før og kan være litt uforsiktig. vet dere om de tåler mye og om hvem av disse to som tåler mest? takker for svar, det setter jeg pris på : ) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) kommer nok ikke til å bruke internett så veldig mye så tror nok jeg overlever uten 3g. gps er vel ikke så viktig selvom det er kjekt å ha, så nå lurer jeg veldig på 5530 men har hatt litt uflaks med mobiler før og kan være litt uforsiktig. vet dere om de tåler mye og om hvem av disse to som tåler mest? takker for svar, det setter jeg pris på : ) Den ene tåler vel ikke mer enn den andre, om man kan si det på den måten. Disse to mobilene er nok hverken mer eller mindre solid konstruert enn mobiler flest. Mobiler generelt liker ikke fuktige omgivelser. Fall i gulvet kan også gi kjedelige følger. Begge har en skjerm som nok tåler mindre press mot seg enn telefoner med vanlig skjerm. På 5800 er det en forhøyet kant rundt displayet, som i alle fall hindrer displayet i å bli ripet opp om man legger telefonen på en fast, plan overflate. For øvrig kan kanskje en mobilforsikring være noe å vurdere, siden resultater av uhell eller uforsiktig behandling normalt ikke regnes som en garantisak. Men jeg er nok ikke den rette til å uttale meg om hva mobiler tåler, siden jeg pleier å behandle mobilene pent, og jeg pleier ikke ha dem særlig lenge heller, før de havner på QXL. Det siste er for øvrig en dum og dyr uvane jeg har... Endret 17. november 2009 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå