Gå til innhold

Kan CO2-patron tas ut uten å bli tømt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, men da går det nå :)

 

Selv har jeg skutt en del med co2-luftpistol og har i de tilfeller brukt den hyppig nok til at det ikke var noen grunn til å ta ut co2-patronen fordi pistolen skulle ligge over lengre tid. En grunn til at man kanskje burde gjøre det er vel fordi at gassen f.eks ikke skal sige ut over lengre tid, og dermed vil man kunne få f.eks en skuff full av co2? Bare en teori jeg kokte sammen i skrivende stund. Uansett så ville jeg valgt å gjøre som manualen sier, og heller kjøpe litt ekstra co2-patroner :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

co2 gass i skuffen er ikke farlig, i det heletatt!

det har noe med at pakkningen/mekanismen som åpner og lukker for gass utslippet i det man fyrer av et skudd. ikke skal bli slitt ved å være under sammenhengende press/trykk over lang tid. det går fint om man skal skyte neste dag. men ville ikke anbefalt det med mindre man er manko på patroner. kjenner en som driter i dette. han har aldri hatt problemer. personlig ble luft giværet mitt ødelagt på denne måten (bruker 2 x co2 patroner på en gang). men greide å fikse dette ved å mekke noe ekstra greier på det, osv....... (det var ikke noen enkel sak!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...