Gå til innhold

Studere fysikk, hvor?

bob2718

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle studere fysikk, men er ikke helt sikker på hvor. Man hører jo ofte at NTNU skal være så bra, men er det egentlig det? Jeg har lest litt og funnet ut at UiB har et nært sammarbeid med CERN (men dette gjelder vel hovedsaklig hvis man går vidre med partikkelfysikk som mastergrad?).

Det jeg lurer på er hvilket universitet som "er best", hvis det går an å si noe sånt, på 3 årig batchlor i fysikk. Jeg har tenkt til å ta master i fysikk, men tenker som så at jeg finner ut hva jeg vil spessialisere meg i under batchlor studie, og heller kan ta mastergraden på et annet universitet hvis det er nødvendig.

I tillegg lurer jeg på hva som er lurest å velge av valgfag i VG2 og VG3 (jeg går nå i vg1 og må snart bestemme meg hva jeg vil ta). Jeg har tenkt å ta MATTE R1+2+x (matte), FYSIKK1+2 (fysikk) og KJEMI 1+2 (kjemi). Er noen av disse valgene dumme? (Jeg vurderer å ta IT 1+2 eller IT 1 eller 2 og fysikk 1 for å få et lettere kjør, smart?).

takk til alle som tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har selv planer om å ta fysikk til neste år. (Etter ett år med privatisteksamener i begge matte og fysikkfagene)

Etter en amerikatur med klassen ifjor, så ble jeg anbefalt av flere personer som jobbet på NASA i California å begynne i Oslo. De sa at folk som kommer ifra Oslo, vistnokk hadde høyere kompetanse enn de fleste som jobbet der.

Nå vet jeg ikke hvilken type fysikk du skal studere, men astrofysikk, astronomi og partikkelfysikk, så anbefalte de meg Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...