Gå til innhold

Canal Digital bredbånd over Kabel-TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen av dere som har erfaring med Maxi Mbps: 10/1.8 til 347,- fra Canal Digital?

I den nye leiligheten er det ikke lagt opp til telefon men ser ut til å være lagt opp Kabel-TV fra Canal Digital.

Hvordan er farta?

Dårlig kundeservice?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

farta er stabil så lenge modemet funker. de varer fra 1-2 år pr stk omtrent :S (dritt fra thomson) kundeservicen er bra.

jeg har opplevd veldig lite nedetid på selve internett. men dns-servern dems bør byttes med openDNS for den er mere stabil.

edit:

du får ikke et rutermodem som med mange andre ISP'er om det er en fordel eller ulempe får du vudere selv. jeg liker veldig godt at jeg har 100% kontroll over hjemmenettverket mitt. noe man ikke pleier å få med modemrutere.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Du får med modem, men ikkje router+modem.

Skal du ha mindre enn 4 maskiner på nett er det heller ikkje noko behov for router, modemet gir opp til 4 ip-adresser, derimot er dei ikkje nødvendigvis i same ip-segment slik at internt nett bak modemet er noko herk.

Eg kjører for øyeblikket:

Modem -> Router -> Gigabit svitsj -> brigde-Wlan

Dette gir meg då gigabit internettverk og felles ip-range for alle maskiner uanvhengig om det er kabel eller wlan dei er knytta til.

Stabilitet- og ytelsemessig har eg vore veldig fornøyd med CD sin internettleverandør. 1 modem har gått fløyten og eg har hatt ca 4 nedetider sidan 2004. (brannen med oslo S var eine gongen)

Lenke til kommentar
Hvordan er farta?

Dårlig kundeservice?

Det beste med tilbudet til CD er antakelig den høye opp-hastigheten. Jeg har vært kunde i maange år, og opplever stort sett en stabil leveranse og god support.

MEN: Sist gang modemet røk (i vår) tok det EN uke å få ett nytt. Du må altså belage deg på å kunne fungere uten internett EN uke. Jeg fulgte denne saken nøye opp, og det SKAL VÆRE slik. Modemet ligger på lager i Sverige og sendes til deg etter at support har bestemt seg for at det er feil på modemet. CD sparer penger. DU er uten Internet.

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...