vi er lost Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Hei, jeg holder på med en bildeopplaster som lager to versjoner av bildet som blir lastet opp. Først lages det en versjon med maks bredde 432px og så et thumbnail med maks bredde 120px. Det jeg har problemer med er at det største bildet blir det dårlig kvalitet på. Trodde først jeg køddet det til med å lage det minste bildet først og så forstørre det igjen men det var det ikke. Her prøvd å søke rundt men har ikke funnet noe som kunne hjelpe meg, eller så har jeg ikke brukt de rette ordene. Her er selve koden som forminsker bildet imagecopyresized($resized_img2, $new_img, 0, 0, 0, 0, $newwidth2, $newheight2, $width2, $height2); Bilde forminsket med Office Picture Manager Bilde forminsket med PHP og GD library Endret 8. november 2009 av vi er lost Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det ser nok mindre pent ut fordi du ikke bruker resampling. Hvis du benytter imagecopyresampled i stedet så blir det nok betydelig bedre. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Tusen takk, nå funker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå