sognasiddis Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har akkurat kjøpt Windows 7, oppgradering. Men DVD-spilleren i PC-en jeg skal installere Windows 7 på leser ikke DVD-en, hverken 32-bits eller 64-bits platen som fulgte med. DVD-spilleren leser alle andre DVD-er, men altså ikke Windows 7. Det kommer ingen feilmelding, spilleren står bare og "gnager". Jeg har testet Windows DVD-en i flere andre PC-er, og disse leser platene fint. Noen som kjenner dette problemet? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Definer "leser ikke". Hva skjer på skjermen din? Når du setter platen i PC-en din, vises den i Min Datamaskin? Lenke til kommentar
Technology Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har akkurat kjøpt Windows 7, oppgradering. Men DVD-spilleren i PC-en jeg skal installere Windows 7 på leser ikke DVD-en, hverken 32-bits eller 64-bits platen som fulgte med. DVD-spilleren leser alle andre DVD-er, men altså ikke Windows 7. Det kommer ingen feilmelding, spilleren står bare og "gnager". Jeg har testet Windows DVD-en i flere andre PC-er, og disse leser platene fint. Noen som kjenner dette problemet? Hadde samme problem igår. Det du må gjøre er å trykke f8 under oppstart, BIOS. Og endre rangering i boot til #1 CD-rom. Da skal det funke. Neste gang du restarter sett tilbake rangeringen slik den var før. Hadde også problem at pcen ikke ville lese fra DVDen med win 7. Lenke til kommentar
freddas Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har akkurat kjøpt Windows 7, oppgradering. Men DVD-spilleren i PC-en jeg skal installere Windows 7 på leser ikke DVD-en, hverken 32-bits eller 64-bits platen som fulgte med. DVD-spilleren leser alle andre DVD-er, men altså ikke Windows 7. Det kommer ingen feilmelding, spilleren står bare og "gnager". Jeg har testet Windows DVD-en i flere andre PC-er, og disse leser platene fint. Noen som kjenner dette problemet? Jeg har hatt akkurat samme problemet på en eldre (4-5 år?) fujitsu siemens laptop. Harddisken er tom, så må boote fra CD/DVD. Får beskjed om "no bootable CD in Atapi CDROM". Trodde først laptopen slet med å lese DVDer (da XP cden funker fint, men det er jo CD, ikke DVD.. DVD plater fungerte tidligere da XP var installert, så jeg er sikker på at det er en dvd spiller i den).. Prøvde deretter å lage en USB stick med windows 7 på. Kom da litt lenger, men stoppet opp under "Windows is loading files" med en feilmelding. File: \Boot\BCD Status: 0xc000000e Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data. USB sticken (og DVD platen) fungerer brillefint i 4 andre datamaskiner jeg har prøvd, bare ikke denne ene.. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men kommer til å følge med på denne tråden for å se om noen kan hjelpe Mulig vi har samme problemet Lenke til kommentar
sognasiddis Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Definer "leser ikke". Hva skjer på skjermen din? Når du setter platen i PC-en din, vises den i Min Datamaskin? Det som skjer når jeg setter i DVD-en er at spilleren prøver å lese DVD-en, men lager bare en stygg lyd, om igjen og om igjen. Den vises ikke i Min Datamaskin. Lenke til kommentar
sognasiddis Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har akkurat kjøpt Windows 7, oppgradering. Men DVD-spilleren i PC-en jeg skal installere Windows 7 på leser ikke DVD-en, hverken 32-bits eller 64-bits platen som fulgte med. DVD-spilleren leser alle andre DVD-er, men altså ikke Windows 7. Det kommer ingen feilmelding, spilleren står bare og "gnager". Jeg har testet Windows DVD-en i flere andre PC-er, og disse leser platene fint. Noen som kjenner dette problemet? Jeg har hatt akkurat samme problemet på en eldre (4-5 år?) fujitsu siemens laptop. Harddisken er tom, så må boote fra CD/DVD. Får beskjed om "no bootable CD in Atapi CDROM". Trodde først laptopen slet med å lese DVDer (da XP cden funker fint, men det er jo CD, ikke DVD.. DVD plater fungerte tidligere da XP var installert, så jeg er sikker på at det er en dvd spiller i den).. Prøvde deretter å lage en USB stick med windows 7 på. Kom da litt lenger, men stoppet opp under "Windows is loading files" med en feilmelding. File: \Boot\BCD Status: 0xc000000e Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data. USB sticken (og DVD platen) fungerer brillefint i 4 andre datamaskiner jeg har prøvd, bare ikke denne ene.. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men kommer til å følge med på denne tråden for å se om noen kan hjelpe Mulig vi har samme problemet Takker for svar! Jeg har satt PC-en til å boote fra CD/DVD, så problemet er nok et annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå