Jensg Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Snart nærmer det seg styrketest på skolen min. Vi skal ha testen torsdag i uke 48. Det vi testes i er push-ups, planken, hang-ups (chins/chin-ups) og spenst (hoppe over en lav "stang" så mange ganger du klarer på 30 sekunder). Push-ups og hang-ups går fint, men planken sliter jeg litt med. Lurer på om noen vet om noen fine øvelser som kan hjelpe meg med å stå i planken. (klarer ca. 3 minutter, men 6-er kravet er 5...) Trenger også hjelp med å forbedre spensten. Finnes det noen gode øvelser for å forbedre spensten, i så fall; hvilke? Takker for alle svar Endret 8. november 2009 av Jensg Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvor lange du klarer planken ligger nesten bare hode dit, hvis du klarer 3 min så må du nesten bare bestemme deg for at du skal klare 5. Men for å nevne noen øvelser for å klare lenger planke så må du trene mage rygg, ergo situps og rygghev. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 På planken er det stort sett viljestyrke som teller. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Planken er som de andre sier her for det meste psykisk. Om du klarer å bestemme deg for å holde ut lengre enn de andre så går det. Det føles som et helvete, men kroppen klarer det så lenge hodet ditt klarer det. Lenke til kommentar
Jensg Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Greit, takk for hjelpen. Noen forslag til hvordan jeg kan forbedre spensten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå