Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Nanolotus på frontruta, behandle to ganger i året. Da sliter du veldig lite på pusserne, og bruker de omtrent ikke når du kommer opp i hastigheter over 80km/t. Jeg renser også pusserne med 3M General Purpose Adhesive Cleaner, som regel i forbindelse med at jeg legger på Nanolotus. Pusserne holder da som regel minst 30.000km. Hvor kjøper du disse produktene? Det er en slags voks som får vannet til blåse av? Eller? Etterlater ikke det en slags film på vindusruten?... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ettersom han driver Godkjemi.com kjøper han dem nok av seg selv tenker jeg Har selv brukt Rain-X (eller hva det heter) tidligere, det er også et stoff som får vannet til å blåse av, men det var overhodet ikke synlig på ruta. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Nanolotus er nanopartikler, helt usynlige. Ingen voks, ingen film. Det har også vesentlig bedre holdbarhet enn standard kjemiske utgaver av vindusforseglinger. Les mer om nanoteknologi på wikipedia I tillegg til oss (se signatur) selger blant annet www.scandicshine.no og www.nanowebshop.no dette. Endret 9. november 2009 av kazzper Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Ettersom han driver Godkjemi.com kjøper han dem nok av seg selv tenker jeg Har selv brukt Rain-X (eller hva det heter) tidligere, det er også et stoff som får vannet til å blåse av, men det var overhodet ikke synlig på ruta. Jeg har brukt noe lignede fra biltema. Det er jo fantastisk når vannet blåser av. Bruker det gjerne på sidevindu også. Men det produktet føler jeg etterlater film... skal sjekke ut godkjemi.com... Nanolotus er nanopartikler, helt usynlige. Ingen voks, ingen film.Les mer om nanoteknologi på wikipedia I tillegg til oss (se signatur) selger blant annet www.scandicshine.no og www.nanowebshop.no dette. Ja se der. Vi skriver litt om hverandre. Regner med du er billigst da på dette produktet. Hvor ofte må det brukes? (el. det nevnte du kanskje tidligere...) Nanolotus på frontruta, behandle to ganger i året. Da sliter du veldig lite på pusserne, og bruker de omtrent ikke når du kommer opp i hastigheter over 80km/t. Jeg renser også pusserne med 3M General Purpose Adhesive Cleaner, som regel i forbindelse med at jeg legger på Nanolotus. Pusserne holder da som regel minst 30.000km. Lat som jeg er. Har du to linker til de produktene? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 - Nanolotus Bilglassforsegling - 3M general purpose adhesive cleaner Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 - Nanolotus Bilglassforsegling- 3M general purpose adhesive cleaner Suverent! Takker:) Lenke til kommentar
G Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg synes denne tråden var interessant. Er det noen som har gode råd for nokså ripete frontrute. Ruten har nok hatt seg noen omganger med omhyggelig bruk av viskerne fra forrige eier. Prøvde det der Autoglym-produktet for ruter. Det gjorde sikten enda værre og var vanskelig å få av. Til slutt besøkte jeg en vaskehall, og den dårlige sikten av Autoglym-produktet gikk til slutt bort. Men ripene i glasset fra hyppig viskerbruk forblir ett problem (spesiellt i sterkt sollys). Ny frontrute koster over 5 lakser. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Det beste rådet er vel å kjøre tett bak en diger lastebil med pukk eller grus Spøk til alvor: såvidt jeg vet kan man slipe frontruter, men bare til en viss grad. Hør med nærmeste bilglassverksted. EDIT: Sitat fra Auto-glass.no: Slitasje / sliping av frontruter:En frontrute er stadig utsatt for slitasje. Isskraping om vinteren, slitte vinduspussere og manglende spylervæske er eksempler på ting som bidrar til slitasje. Dette medfører dårlig sikt, som igjen kan føre til farlige trafikksituasjoner. Om sliping av frontruten lar seg gjøre, er en vurderingssak. Dype overflateskader lar seg ikke slipe vekk. Slipepulveret som brukes er finkornet, og kan derfor ligge seg inni eventuelle hakk i frontruten. Dette er i ettertid vanskelig å fjerne, noe som igjen kan bidra til dårligere sikt. Om ruten er matt derimot, lar dette seg lettere ordne, og gir et bra resultat. Dersom frontruten din er slitt, sliper vi den gjerne. Kom innom, og vi gjør arbeidet på ca 30 minutter. Endret 9. november 2009 av epifant Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Jeg synes denne tråden var interessant. Er det noen som har gode råd for nokså ripete frontrute. Ruten har nok hatt seg noen omganger med omhyggelig bruk av viskerne fra forrige eier. Prøvde det der Autoglym-produktet for ruter. Det gjorde sikten enda værre og var vanskelig å få av. Til slutt besøkte jeg en vaskehall, og den dårlige sikten av Autoglym-produktet gikk til slutt bort. Men ripene i glasset fra hyppig viskerbruk forblir ett problem (spesiellt i sterkt sollys). Ny frontrute koster over 5 lakser. Det er jo som en skriver å håpe på steinsprut... Jeg har også prøvd sånn voks uten synes at det var noe bra. Jeg har ikke så slitt rute, men får stadig noen riper som litt dypere liksom. De irreterer. Synes det er merkelig at ripene kommer så lett. Har en VW Sharan med varmetråder i frontruten, men vet ikke om de er svakere av den grunn. Det er jo egentlig en Ford patent og de har jo hatt disse varmetrådene i frontruten i mange år.... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 er på min 89 sierra også. Når rutene mine blir slitne får jeg som regel en stein i ruta og bytter på delskaskoen , ingenting er som ny frontrute! Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) er på min 89 sierra også. Når rutene mine blir slitne får jeg som regel en stein i ruta og bytter på delskaskoen , ingenting er som ny frontrute! Hvor kjører du for å få steinsprut....??? Endret 9. november 2009 av Reggy Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 hehe , og jeg har ikke dårlig samvittighet heller, de slakta meg med 14000kr året første året mitt med bil. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 hehe , og jeg har ikke dårlig samvittighet heller, de slakta meg med 14000kr året første året mitt med bil. Ja, de steinene kan være skikkelig leie... Lenke til kommentar
svennand Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 om du har en Møller Bil butikk i nærheten så kan nå du høre om de vil selge deg ei boks. Er ikke noe som er for salg, men tysk merke og har sett at de har slike bokser på verkstedet. Who knows=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå