Gå til innhold

750W til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Tenker nå på dette oppsettet:

Prosessor: Intel i7 920 (Overklokkes til omlag 4GHz)

Hovedkort: Asus P6T6 Deluxe

Minne: Corsair Dominator?

Skjermkort: Radeon HD 5850/5870 (Vil ha mulighet til å kjøre SLI en gang)

Lagringsdisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB

OS-disk: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

Har til nå hatt Corsair HX 750W på listen min, men er dette lite eller mye W i forhold til oppsettet? Vil gjerne være litt framsynt, så jeg kan oppgradere litt også.

Og sist men ikke minst: Støynivå.

Dette er en pc som skal stå på over lengre tid både i full load og på idle. Støynivået er igrunn like viktig ved begge tilfeller.

Andre anbefalinger, eller et godt valg? Ser såklart litt på pris også da :p

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det er å pirke, men AMD/ATI har ikke SLi. Radeon kortene benytter Crossfire, eller CrossfireX som det nå heter. Det er nVidia som bruker SLi.. For å pirke enda mer, så er heller ikke SLi nVidia sin ide' nVidia folkene har bare vært flinke gribber.

Når det gjelder PSU, så varierer det fra PC til PC.

For Radeon HD 5870 i CrossfireX: 700+ Watt PSU med ca 60amp på +12 volts railen.

Nå er det jo vanlig å ha andre komponenter også, så jeg ville valgt en 850W PSU.

Eksempler på PSU:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4972...&sku=496079

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det rett om det er skjermkortet som er den største synderen til bråket av en pc? Men om min pc ikke skal kjøre spill, menn prosessorkrevende applikasjoner, så er det vel igrunn viktig at psu ikke bråker mer enn cpu-kjøleren da. Hvilke av disse bruker å bråke mest? Tenker på noctua 12p kjøler til 1366 socket.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å overdimensjonere den. Opptil 1000w. Men vet ikke hvilken PSU jeg skal velge enda. Ser det er noen som sliter med "kondensatorstøy". Altså høyfrekvent piping. Dette er noe jeg hører veldig lett, så det håper jeg at jeg kommer meg unna.

Hvilke PSU'er er regnet som stille?

Lenke til kommentar
Ca alt av SeaSonic, Corsair HX1000.

HW.no skriver jo selv at: "Corsair HX1000W er et beist av en strømforsyning, rettet mot de mest ekstreme entusiastene som ikke nødvendigvis bryr seg om støy. Vi har testet strømforsyningen, og resultatene har vært meget gode så sant du ser vekk i fra støynivået."

Pluss at det var et stort prishopp mellom Corsair HX850 og HX1000. Så om jeg ikke velger 850'n så blir det vel en annen. SeaSonic var også dyrt. Har sett litt på MIST sin 1000watt'er da. Er den noe tess?

EDIT: Merkelig dobbeltpost :hmm:

Endret av Talker
Lenke til kommentar

Lydmålingene til HW er ikke 100%

Zalman ZM1000-HP er den mest stillegående 1000w jeg vet om, men denne er nok ikke helt lett å få tak i..

Seasonic M12D 850W er den mest stillegående 850W, sammen med Antec CP-850.

Mtp pris er Antec CP-850 den aller, aller beste når det kommer til støy. Men den passer kun med Antec Twelve Hundred, P183 og P193 - pluss noen av de andre nyeste.

EDIT: ikke mist, søk på psu-delen av forumet for begrunnelse.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Lydmålingene til HW er ikke 100%

Zalman ZM1000-HP er den mest stillegående 1000w jeg vet om, men denne er nok ikke helt lett å få tak i..

Seasonic M12D 850W er den mest stillegående 850W, sammen med Antec CP-850.

Mtp pris er Antec CP-850 den aller, aller beste når det kommer til støy. Men den passer kun med Antec Twelve Hundred, P183 og P193 - pluss noen av de andre nyeste.

EDIT: ikke mist, søk på psu-delen av forumet for begrunnelse.

Ikke MIST, eller ikke minst? :hmm:

Må si jeg likte Antec CP-850. Men er bare et par ting jeg undres på. Holder dette til en hardt klokket i7 eller i9 prosessor, Og 2stk. skjermkort, pluss en 2-3 disker? Hvis det gjør det, så trenger jeg igrunn ikke mer effekt.

Og så virker det som at den er bare delvis modulær? Vet ikke om det er vanlig at det er så mange kabler som er ikke-modulære, men håper at man bruker opp flesteparten av disse. Ellers så blir det jo et rot uansett. :/ Erfaringer?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Mitt poeng var at du har jo en kvalitets psu, som er stor nok til ditt planlagte oppsett. Så start med den! Jeg leste en plass, at noen hadde klart å belaste Corsair 750w eller var det en 850w med 1000 watt, uten at det ble problemer.

Da snakker vi muligens over noen få sekunder, men for all del - corsair er kvalitet.

Jeg er fortsatt av den oppfatting at 850W er et bedre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...