Gå til innhold

Bra treningsprogram ?

Anbefalte innlegg

Er da 15 år og har lyst til og gå ned litt i vekt, har da satt opp ett lite treningsprogramm + ''matprogram'', se og bedømm selv ;)

Er nå ca 160cm (lav:S) og veier vell 60-61 kg har en BMI på 26-27 noe som er litt for mye!

Er det et bra eller dårlig program noe jeg burde forandre på?

ie4ao5.jpg

Sånn som jeg er nå går det allt for mye mat på tilfeldige tidspunkter, i skole lunsjen går jeg fort opp på butikken og kjøper wienerbrød eller andre usunnt!

Edit:

Litt mer info:

For og definere brødskive så til pålegg bruker jeg ost, skinke, leverpostei og salami, gjerne sammen med paprika eller agurk!

Middag er variert spørs hva foreldra mine lager er som regel ''vanlig'' middag, fiskegrateng, spagetti o.l

Som dere ser drikker jeg te til frokost, bruker som regel 1ss sukker i den i en stor kopp, men skal bytte over til 5-6 sukketer i stedet vill tro det er bedre. Hva syntes dere? Vill bare si at det som regel blir ett glass melk til frokost og.

Trampoline vill jeg beskrive litt mer som ''lek'' og ikke trening men var bare noe jeg føyde på :p

Også var det sykkelruten da...

Har funnet meg en god sykkelrute (syntes jeg) som er på ca 1.1 mil i ugjevnt terreng men med mest motbakke!

Bruker ca 1 time på denne turen (ca 55min) har som mål og komme under 50 min og det tror jeg at skal være godt mulig!

Endret av simentp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dritt i bmi, synes du at du er feit?

Ang, kostholdet.. Det er helt elendig, du inntar jo det samme hverdag. Prøv å kutt ut brødmaten, og erstatt den med protein rik mat som kesam, fisk osv. 1 melk? Står vel for 1 glass med melk, right?

Ang treningssprogram, så vet ikke jeg. Men husk å tren rygg, blir litt mye bryst her. Anbefaler å begynne på treningsstudio og kjøre knebøy, benkpress og markløft !. Men en ting du burde endre på, er å ikke ta 10 push ups hver dag. Slutt med det. Ha heller 3 dager der du kjører deg helt ut med push ups, med flere sett og belasting.

Sånn som jeg er nå går det allt for mye mat på tilfeldige tidspunkter, i skole lunsjen går jeg fort opp på butikken og kjøper wienerbrød eller andre usunnt!

Det får du bare kutte ut med, ikke gå opp i butikken i det heltatt. Ta med deg mat hjemme fra, frukt er jo greit. Velg også frukt som ikke inneholder fruktsukker.

Oppskriften til å gå ned i vekt er jo enkel, spis mindre enn du forbrenner over tid.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Dritt i bmi, synes du at du er feit?

Ang, kostholdet.. Det er helt elendig, du inntar jo det samme hverdag. Prøv å kutt ut brødmaten, og erstatt den med protein rik mat som kesam, fisk osv. 1 melk? Står vel for 1 glass med melk, right?

Ang treningssprogram, så vet ikke jeg. Men husk å tren rygg, blir litt mye bryst her. Anbefaler å begynne på treningsstudio og kjøre knebøy, benkpress og markløft !. Men en ting du burde endre på, er å ikke ta 10 push ups hver dag. Slutt med det. Ha heller 3 dager der du kjører deg helt ut med push ups, med flere sett og belasting.

Det får du bare kutte ut med, ikke gå opp i butikken i det heltatt. Ta med deg mat hjemme fra, frukt er jo greit. Velg også frukt som ikke inneholder fruktsukker.

Oppskriften til å gå ned i vekt er jo enkel, spis mindre enn du forbrenner over tid.

Jepp 1 melk er 1 glass melk! ;)

Hvordan skal jeg kunne inta f.eks fisk til frokost uten brød? :p Sushi?

Push ups er bare noe jeg tok med siden det er noe for og få kroppen igang på morgenen selv om det står 10 push ups tror jeg at jeg kommer til og ta fler en det!

Lenke til kommentar

Kroppen blir vandt til å ta 10 push ups om morgen, så du burde ta en ryggsekk om morgen og fylle den med noe, som belasting.

Fisk om morgen? Ikke så vanskelig, hørt om å spise rett fra boksen?

Jeg pleier å ta bær og kesam om morgen, mmm deillig! Jordbær smaker ekstra godt!

Lenke til kommentar
Kroppen blir vandt til å ta 10 push ups om morgen, så du burde ta en ryggsekk om morgen og fylle den med noe, som belasting.

Fisk om morgen? Ikke så vanskelig, hørt om å spise rett fra boksen?

Jeg pleier å ta bær og kesam om morgen, mmm deillig! Jordbær smaker ekstra godt!

Jepp, vill nok bli nødt til og bruke motvekt etter hvert på push ups'ene

hmm, kanskje jeg skal skifte da, men vill først se etter en uke eller to hvordan det går med det programmet jeg har satt opp for også gjøre litt endringer :)

Lenke til kommentar

Store endringer :)

Finn først ut hva din BMR er (Energiforbruk), også tar du 300 kcal minus din BMR. Og du skal ikke ligge over x antall kalorier dagelig. %40 bør komme fra protein, %40 fra karbohydrater (seine) og %20 fra fett (omege3,6 og 9)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...