Iguil Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei! Har lyst til å stille et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på. Da jeg for noen år siden skulle avgi skriftlig eksamen i norsk HM på undomsskolen, kom jeg til å forsove meg med ~10 min. Dette er jo klart en dum ting å gjøre, men siden jeg hadde en grei rektor fikk jeg anledning til å gå stille inn i gymsalen og ta eksamen. Egentlig var det "litt på kanten". Men til syvende og sist, ingen skade skjedd. Hva ville derimot skjedd dersom jeg (eller hvem som helst) IKKE fikk ta denne eksamenen, som jo er mer eller mindre obligatorisk når man går ut av grunnskolen. Mer presist, hva ville da de praktiske konsekvensene blitt? Ville man ha måttet gå et år opp igjen, eller ville man fått en sjanse senere? (Og hvis ingen var snille og ga deg en ekstra eksamensdag, så du sto uten en skriftlig eksamen?). Har lurt litt på dette, knyttet litt opp i mot at å gå gjennom grunnskole jo er lovfestet obligatorisk, og at man ikke så lett blir sparka på gata som man kan bli på høgskoler/vgs om man ikke møter opp e.l. Noen som har noen tanker? Lenke til kommentar
mathos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 En venninne av var i en bilulykke rett før eksamenstiden i 10. og fikk dermed ikke gjennomført verken muntlig eller skriftlig eksamen, men hun kom rett inn på allmenn høsten etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå