Staxlar Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei, Når du benytter deg av startlån på bolig gjennom kommunen, i mitt tilfelle på 250 000kr, må du da betale en egenandel av den summen du låner? Jeg og min samboer har kjøpt en leilighet til 1890 000kr. Fra banken fikk vi dekket 1640 000kr å måtte skaffe resten (250 000kr) gjennom startlån fra kommunen eller få foreldre til å være kausjonister. Vi benyttet oss av startlån fra kommunen hvor vi kunne få opp til 300 000kr. Siden vi bare trengte 250 000kr så valgte vi å ikke benytte oss av hele beløpet. Nå når vi etter en lang tid venting, med mye rot hos kommunen, endelig fikk de siste papirene vi skulle signere sto det plutselig at vi skulle betale 40 000kr selv av de 250 000kr`ene. Hva er vitsen i å søke om lån gjennom dem for å få de siste pengene vi trenger til lånet når vi må betale så mye selv? grunnen til at de fleste benytter seg av startlån er jo nettopp pga. at di ikke har de pengene. Høres ikke dette veldig merkelig ut? Lenke til kommentar
Johnry Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hmmm, det hørtes veldig merkelig ut ja. Uansett er det jo bedre enn alternativet som er å betale fullt 250 000 med en gang, men forstår ikke poenget med hvorfor man ikke kan få låne de siste 40k i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå