Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor kan jeg ikke surfe og ha KaZaA oppe samtidig?

Anbefalte innlegg

For å spare på minnet bruker jeg TweakXP og BionicCPU. Selv om jeg laster ned en fil i en svimlende hastighet av f.eks 0,77kb/s så går det uansett sinnsykt tregt å surfe samtidig. Det samme går for spill applikasjon med Kazaa i bakgrunnen - det lagger som bare f*. Hvorfor er det sånn når linja er på 704kb (Telenor)?

Bruker Kazaa virkelig såpass mye resursser at selv en ganske ny maskin får seriøse problemer med å kjøre det sammen med andre applikasjoner?

Innspill, tips eller kommentarer mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kazaa eller kazaa lite?

Om det er kazaa (kke ligth) så avinstaler den og innsaler kazaa ligth istedenfor. Så kjører du først spy bot search & destroyad-aware. Så sletter du alle de finner.

Dette er spesielt viktig om det var vanlig kazaa du hadde, men kjør den også om det er kazaa ligth du brukte.

Jeg tror at det er slik at kazaa har en minne lekasje. Når du har det oppe se på taskmanager og se etter hvor mye minne som brlir brukt, og hvor mye den tar. Noter før og etter at du starter opp programmet for å sjekke hvor mye den bruker. Så lar du den stå på en stund, og sjekket hvor mye som da er brukt.

Det er forskjell på lag og hakking. Om det er lagg du opplever så pass på at du ikke upploader noe. Spesielt med så dårlig "oppstrøm"(på telenorsk) som du har skal det ikke mye til før den er brukt opp. Og da struper den for nedlastingen din, og gir deg dårlgiere ping. Så pass på å ha mye ledig uppload og download.

Lenke til kommentar

Det er siste K-Lite jeg bruker. Og ja, jeg bruker AdAware, SpyBot og RegCleaner i tillegg.

Selv om jeg er flink til å holde maskinen "ryddig" så ser det jommen ut til at jeg må pent lukke K-Lite når jeg skal gjøre andre ting... Rart.

Lenke til kommentar

På min maskin hjelper det enormt å bare ha noen hundre filer liggende delt istedenfor 4000 som jeg en gang hadde. Pluss å ikke ha for mange filer i nedlastingskø, max 300 hos meg. Det hjelper også å ta vekk krysset for "Max bandwith when cpu is idle". Og redusere antall samtidige download og upload. Det er ganske krevende for maskinen, siden kazaa med jevene mellomrom prøver å koble opp til maskiner for å downloade, siden en ny connection må etebleres. Og har du et billig nic, krever de ofte mer av cpu enn et litt dyrere, gjerne med Management.

Lenke til kommentar

Uansett om du har halv duplex er ikke upload på mer enn 128kb, 128kb + 2kb er ikke det samme som 704.

Hadde den samme linja før, og hadde ingen problemer med å nesten makse linja på kazaa og surfe samtidig.

Såklart lasta sider seg ned litt tregere, men ikke noe slik forferdelig.

Lagger det, eller er det bare sider som er så utrloig trege å downe, hvis det lagger, sjekk taskmng og se hva som stjeler cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...