Gå til innhold

Vinterjakke - alternativ til boblejakkene?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Trenger vinterjakke - men HELST et alternativ til H/H boblejakkene som alle fjortizzene bruker!

Ikke forstå meg feil, jeg kunne ha tenkt meg en selv - bare ikke når alle andre har en. Blir liksom "feil".

Høres sikkert litt rart ut, men sånn er ståa.

 

Min stil er; jeans(en mellomting fra baggy og slim), lacoste sko(ikke hvite), enten skjorter eller hettegensere. Litt renati i håret - men ikke hele boksen. Er gutt på 18(snart 19) og ser på meg selv som muskuløs i formen(!)

 

Har dere noen forslag til hvilke vinterjakker jeg kan gå for? og pris? (helst ikke mere enn 4000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peacoat bruker jeg de dagene det ikke er så veldig kaldt, gradestokken på pluss, da kombinert med et eller annet ullskjerf, skinnhansker og en varm ullgenser med skjorte under. Når minusgradene kommer tyr jeg til en Canada Goose. Ja, veldig mange har den, men er den varmeste jakken jeg har vært borti, som ser bedre ut enn boblejakkene. At alle har dem er synd, men kunne ikke brydd meg mindre når jakken er så god som den er. Skal kjøpe en til om ikke så lenge, for så god jakke har jeg ikke brukt på lenge. Kom med en like varm jakke dere som er i mot denne jakken, så skal jeg vurdere. Sett noen fra RL, men dem er langt i fra like gode.

Lenke til kommentar
Kom med en like varm jakke dere som er i mot denne jakken, så skal jeg vurdere.

 

Kjøp deg en jakke fra Mountain Works i stedet... Det er ikke så mange som har det, og den er minst like varm som goosen. Har en selv til hyttebruk, og den er latterlig digg. Hadde jeg gitt faen i hvordan jeg så ut hadde jeg brukt den hver eneste dag på vinteren...

 

Og for å svare trådstarter, kjøper du en peacoat i god kvalitet er den mer enn varm nok 90 % av tiden. Pass på at den er i ordentlig ull, og legg litt penger i den, så vil den funke selv ved ganske lave temperaturer. Men ut i fra det du beskriver har du jo fjortis-stilen inne fra før, så du kan jo like greit ta den helt ut, og kjøpe deg en boblejakke...

Lenke til kommentar
Kjøp deg en jakke fra Mountain Works i stedet... Det er ikke så mange som har det, og den er minst like varm som goosen. Har en selv til hyttebruk, og den er latterlig digg. Hadde jeg gitt faen i hvordan jeg så ut hadde jeg brukt den hver eneste dag på vinteren...
En fordel om det ikke er boblejakke, ser mange modeller, men de fleste er boblejakker. Jeg mener Goose både er varm og ser veldig bra ut i denne klassen, flere tips?
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på Fjällräven i det siste. De har noen dun jakker som ikke ser sån typisk dun jakke ut.

Ellers så så jeg en dun jakke som hadde en bra passform, og litt anderledes ordning med glidelås og slikt. Ser på nettsiden nå at den ser litt oppblåst ut den også. Ikke all verdens utvalg av farger heller. Det var i alle fall Klättermusen

 

Hvis du kan ha vattert jakke er det flere og rimeligere muligheter da.

 

Det beste for og holde seg varm er jo skallbekledning og flere lag innom(kommer selvsagt an på aktivitets nivået). Men mistenker at du skal bruke den til hverdags, da blir jo det litt tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...