Atiks Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei Kan noen hjelpe meg med denne oppgaven? Hva er den viktigste forskjellen mellom bakterier og planter- og dyre- celler? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Google "Den viktigste forskjellen er at bakterier mangler diverse organeller ("indre organer"), som kjerne og mitokondrier. Likhetene kan være at begge har cellevegg (i motsetning til dyr, som har nakne celler). De fleste planter (unntatt noen snyltevekster), og noen bakterier (blågrønnbakterier) inneholder klorofyll og driver fotosyntese. Det er selvsagt mange flere likheter og forskjeller både når det gjelder bygning og biokjemi. Bakterier er en samling av likt og ulikt, som stort sett har det til felles at de mangler cellekjerne. Derfor kan det kanskje være vel så store forskjeller på bakterier og bakterier som det er på bakterier og planter. AA" Kilde Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Evt. så kan du jo lese pesnum. Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) , Endret 10. november 2009 av snippern Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Denne klarer du selv. Google it! Lenke til kommentar
Porto Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hvis du gidder å lese boka, så står det faktisk der. Endret 9. november 2009 av Porto Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Den nye oppgave var en som vi skulle prøve å finne ut ved å lete i bøker og Internett. Men det sto ikke i boka så jeg prøvde Internett og læreren sa til og med at det ikke stod i boka. Endret 9. november 2009 av snippern Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Kan noe være så snill å hjelpe meg? Edit: Fant det ut. Endret 9. november 2009 av snippern Lenke til kommentar
iKent Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Eukaryoter værsågod. Les der så finner du det. Klarer du ikke å finne det skal jeg mekke en medalje til deg i photoshop. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Om du har alle svarene du trenger trykker du på løst helt øverst i tråden. Da slipper folk å tro at du fortsatt trenger hjelp Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Tenker du går i 8. klasse, og bruker eureka, Da vi hadde akkuratt samme ifjor. Svarene står i boka. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Vi hadde ikke om dette før nå i 10. klasse vi Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Ja jeg går i 8 og har eureka. Men kan du si meg i hvilken kapittel det står i? Endret 9. november 2009 av snippern Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det står i kapittelet om fotosyntesen mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Mener du planteceller og planter for det er kapittel 4, og vi er bare i 2 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 ops, Første spørsmål som var i fotosyntesen, det andre står i bakterier / celler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå