Gå til innhold

BK: Høstportrett Julia #3


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du ikke med gels? Sørg alltid for å ha med 1/4, 1/2 og full cut av CTO, CTB og Plusgreen. Da vil det aldri være noe problem å balansere lyset du lager med det som er tilgjengelig.

 

Balanse, eller rettere sagt fravær av det, er forøvrig det som slår meg som problemet med alle bildene i denne serien, og dette bildet peker seg ut som et spesielt godt eksempel på dette hva lyset angår; skyggen modellen kaster på døra, og deler av genseren, er helt svart, mens ansiktet er veldig lyst. Det er jo ikke rart at det blir sånn når en relativt lys person går ut i mørket med et helt svart antrekk, særlig når effekten forsterkes av at hele antrekket minus genseren er ganske blankt. Da blir det jo veldig vanskelig å få hele greia jevnt belyst.

 

På dette bildet hadde det kanskje hjulpet med en blits eller to bak modellen, for å gi litt lys til det ekstremt mørke partiet og for å fungere som separasjonslys.

 

Hvordan var egentlig lyset gjennomført her?

Lenke til kommentar

post-94759-1257799502_thumb.jpg

 

 

Jobb litt mer i etterarbeidet. Du nevnte at fargene var dårlig pga forskjellig lystemperatur, men det går det an å forbedre i etterarbeidet. Jeg synes personlig du også brude ha rensket opp huden hennes en smule. Men det tok jeg meg ikke tid til i min versjon. Jeg endret fargene i ansiktet hennes, desaturerte litt generelt og desaturerte 60% på buksene hennes. Et annet alternativ er å konvertere til s/h som også kan fungere.

 

Si ifra om du vil jeg skal fjerne.

 

EDIT: Jeg ser hun ble en smule kald og blå-aktig i ansiktet i min versjon. Men du skjønner poenget ^^

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...