TGB Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Som vanlig, all kritikk mottas med stor takk, lyset ble her en utfordring siden jeg fikk ufrivillig "bistand" av en gigantisk lyskaster som ikke hadde samme fargetone som blitsene. Som vanlig, gå løs med tilbakemeldinger; positive og aller helst negative. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hadde du ikke med gels? Sørg alltid for å ha med 1/4, 1/2 og full cut av CTO, CTB og Plusgreen. Da vil det aldri være noe problem å balansere lyset du lager med det som er tilgjengelig. Balanse, eller rettere sagt fravær av det, er forøvrig det som slår meg som problemet med alle bildene i denne serien, og dette bildet peker seg ut som et spesielt godt eksempel på dette hva lyset angår; skyggen modellen kaster på døra, og deler av genseren, er helt svart, mens ansiktet er veldig lyst. Det er jo ikke rart at det blir sånn når en relativt lys person går ut i mørket med et helt svart antrekk, særlig når effekten forsterkes av at hele antrekket minus genseren er ganske blankt. Da blir det jo veldig vanskelig å få hele greia jevnt belyst. På dette bildet hadde det kanskje hjulpet med en blits eller to bak modellen, for å gi litt lys til det ekstremt mørke partiet og for å fungere som separasjonslys. Hvordan var egentlig lyset gjennomført her? Lenke til kommentar
telealf Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg kan ikke portrett noe særlig, men må bare si at jeg liker posituren og måten modellen ser inn i kamera her. Ellers så håper jeg C₈H₁₀N₄O₂ fortsetter å komme med info Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Fikk lyst opp skyggepartiene. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Dette er HELT klart det beste av de du har posta av henne, jeg plages ikke så mye av at hvitbalansen ikke er rett =) Men uansett om du ikke liker det; og ser du får lyskaster lyset der, så kan du jo bare gå en annen plass å ta bildet. Er jo ikke værre enn det, så synes ikke det er noen god unnskyldning =) Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Jobb litt mer i etterarbeidet. Du nevnte at fargene var dårlig pga forskjellig lystemperatur, men det går det an å forbedre i etterarbeidet. Jeg synes personlig du også brude ha rensket opp huden hennes en smule. Men det tok jeg meg ikke tid til i min versjon. Jeg endret fargene i ansiktet hennes, desaturerte litt generelt og desaturerte 60% på buksene hennes. Et annet alternativ er å konvertere til s/h som også kan fungere. Si ifra om du vil jeg skal fjerne. EDIT: Jeg ser hun ble en smule kald og blå-aktig i ansiktet i min versjon. Men du skjønner poenget ^^ Endret 9. november 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå