Gå til innhold

Mummidalen - Hvor kan jeg finne alle episodene?

Cath92

Anbefalte innlegg

Heisann! Satt å så på mummidalen her om dagen på YouTube, men der er det bare noen episode som er på norsk, med lyd på begge ørene og med bra kvalitet. Derfor lurte jeg på om noen visste om en plass hvor man kan eventuelt laste ned eller se på alle episodene? ^^, Hadde blitt glad for svar, Mummidalen bringer tilbake barndsomsminnene! ;D

Ekstraspørsmål: Hvem er yndlingsfiguren din i Mummidalen, og hvilken episode husker du best fra Mummidalen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedlasting og streaming av piratkopiert materiale har vi ikke lov å pjatte om på dette forumet. Mummi er intet unntak. Er ikke så veldig lenge siden jeg satte i gang med dette selv og jeg også har sett alle episodene på youtube.

Kan informere det om at det er meget lite av dette på youtube da det er liten etterspørsel og mesteparten av det du er ute etter kom nok primært på VHS.

Du kan prøve noen torrentside også, men jeg vill prøve å kjøpe det om jeg var deg. Det er nok det letteste. Mulig de har det på nett til og med..

Edit:

https://prisguiden.no/sok?pg-q=mummitrollet&n=

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Nedlasting og streaming av piratkopiert materiale har vi ikke lov å pjatte om på dette forumet. Mummi er intet unntak. Er ikke så veldig lenge siden jeg satte i gang med dette selv og jeg også har sett alle episodene på youtube.

Kan informere det om at det er meget lite av dette på youtube da det er liten etterspørsel og mesteparten av det du er ute etter kom nok primært på VHS.

Du kan prøve noen torrentside også, men jeg vill prøve å kjøpe det om jeg var deg. Det er nok det letteste. Mulig de har det på nett til og med..

Ok, takker for svar! ^^ Får se om jeg kan få kjøpt dem.

Lenke til kommentar

Vil anbefale youtube, torrents eller å kjøpe dvd/vhs. De episodene jeg husker best er den hvor de reiser til den øyen hvor alle hattifnattene er og hemulen klatrer opp i det tårnet for å hente et termometer elns, den episoden hvor dalen blir oversømt og de bor på det teateret, episoden hvor Mummi får heksen til å gi han lunger slik at han kan leke med delfinvennen sin og episoden hvor hele huset blir gjengrodd av planter pga noen har mistet et frø elns i hatten til trollmannen på panteren. Og jo, den episoden hvor alle mennene blir helt betatt av hun nymfen elns som danser på vannet om det ikke er kvinner tilstede (win).

Yndlingsfiguren min har alltid vært (Lille) My, men jeg liker også hun barnebarnet til heksen (hun er søt og oppegående imho), Snusmumriken, han bestevennen til Mummi som er menneske (stemmen hans er beroligende), og heksen/trollmannen. Hufsa er jo også så klart epic win.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Han jobber nå som norsk forteller i serien "Hvordan den lages" På Discovery Channel.

Haha, var noe kjent med den stemmen :D

Hehe..

Jeg tar ikke feil når jeg påstår han som var "forteller" for globus 2 på TV2, har vært snusmumriken stemme? Er det samme fyren? :huh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vil anbefale youtube, torrents eller å kjøpe dvd/vhs. De episodene jeg husker best er den hvor de reiser til den øyen hvor alle hattifnattene er og hemulen klatrer opp i det tårnet for å hente et termometer elns, den episoden hvor dalen blir oversømt og de bor på det teateret, episoden hvor Mummi får heksen til å gi han lunger slik at han kan leke med delfinvennen sin og episoden hvor hele huset blir gjengrodd av planter pga noen har mistet et frø elns i hatten til trollmannen på panteren. Og jo, den episoden hvor alle mennene blir helt betatt av hun nymfen elns som danser på vannet om det ikke er kvinner tilstede (win).

Yndlingsfiguren min har alltid vært (Lille) My, men jeg liker også hun barnebarnet til heksen (hun er søt og oppegående imho), Snusmumriken, han bestevennen til Mummi som er menneske (stemmen hans er beroligende), og heksen/trollmannen. Hufsa er jo også så klart epic win.

Liker veldig godt Snusmumrikken jeg også, men noen av episodene på youtube har en helt annen stemme på Snusmumrikken, og DET er irriterende. En av episodene du nevner er allerede på YT. Den med jungelen som vokser opp, de finner noen frø i en kasse, også vokser det opp en jungel ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Han jobber nå som norsk forteller i serien "Hvordan den lages" På Discovery Channel.

Haha, var noe kjent med den stemmen :D

Hehe..

Jeg tar ikke feil når jeg påstår han som var "forteller" for globus 2 på TV2, har vært snusmumriken stemme? Er det samme fyren? :huh:

Lett etter Snusmum stemmen lenge :D

Men ganske sikker på at Globus 2 stemmen er Kim Haugen som du kunne se i Løvebakken før http://www.youtube.com/watch?v=1JITDAdAYJw

Lenke til kommentar

Globus 2 er et fantastisk program. Den stemmen i det programmet kan jeg høre på ut evigheten..

Og mummidalen tror jeg er den beste serien for barn som noen gang er laget. Den er spennende, med innslag av vold og familieproblemer, samtidig som den er fullstendig barnevennlig (slik jeg ser det) og full av vakre visuelle omgivelser. Det at karakterene åpenbart er av ulik rase/art (i alle fall at de ser helt forskjellig ut, noen av dem) hjelper også til med å skape aksept for ulike type mennesker, tror jeg.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Klar over at jeg bumper en gammel tråd her, men men.

Hanky_: Ord som sniff og snus er kanskje lett å forbinde med rusmisbruk, men å sniffe og snuse er jo faktisk ganske elementære egenskaper hos mange dyr, da særlig hunder o.l., hvor det da så klart ikke har med rusmisbruk å gjøre. Å snuse/sniffe på bakken osv. Men vi bruker jo sjelden ordene i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...