TGB Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Samme session som "BK: Høstportrett Julia". Tekniske og ikke tekniske tilbakemeldinger mottas også denne gang med stor takk. Endret 8. november 2009 av TGB Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Det første som slår meg, er et at det er ganske venstretungt. Mye mørke greier der. Kanskje det hadde blitt litt mer balansert med litt lys på bakgrunnen også? Det relativt harde lyset forøvrig bra til stilen, men det er ellers ganske uspennende og får ikke bildet til å skille seg ut. Men det å få til lys som er både spennende og bra er veldig vanskelig, det har jeg fått erfare selv Det med posering og sånt har jeg ikke peiling på, så det overlater jeg til andre. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Takker for tilbakemelding. Dette med lys er ekstremt vanskelig spesielt på lokasjon. Man mangler det optimale utstyret (for korte stativ). CLS nekter å trigge om man ikke står i spesiell vinkel osv. Pocket Wizard blir neste steg, hadde session i dag der CLS bare nektet å virke i 50% av tilfellene, samt komposisjon må tilpasses disse begrensningene. Men som sagt, øvelse gjør mester Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Ah, du bruker CLS, ja. Da får du vel være tilgitt Du kan jo supplere det oppsettet med noe så primitivt som PC-synk-kabler. Da kan du trigge noen blitser med CLS, og bruker kabler på de som står plasser utenfor dennes rekkevidde. Så vidt meg bekjent fungerer det bra å hardkoble en blits til en annen som trigges vha. CLS - jeg bruker i alle fall ofte noe som minner om den metoden. Jeg trigger en SB-800 i SU-4-modus med blitsen på kameraet, og 800-en er koblet til en 25 som dermed blir med på moroa. Den kombinasjonen av kabler og trådløst er veldig fleksibel Når det gjelder korte stativ, kan det delvis repareres ved å ha med en assistent eller to som kan holde stativer så de effektivt blir fjernstyrte bommer. Endret 8. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Jobber med å finne utav ting relatert portrettverden. Min tidligere fotoerfaring er med PJ-arbeid eller events med maks en blits på kamera (helst ingen), samt naturbilder med stativ og _lang_ lukkertid. Så portrett og lysoppsett er ikke et område jeg er veldig bevandret i, nettopp derfor det er gøy og lærerikt. Men til utstyrsfronten så har jeg fått mange bra innspill, tenkte nylig tanken på PC-synk kabel og SU-4 modus. Studioblitser er ikke så veldig stas å slepe med seg (selv om det blir neste steg). Blir vel også noen eksperimenteringsrunder i studio fremover (litt lettere å få satt opp ting rett der). Lenke til kommentar
Leema Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Eg tykjer modellen er kjedeleg. Ho kunne ha valgt nokre klede som er meir haust, skjerf, ikkje svart, vert så stort fokus på da svarte! Tenk meir haustfargar, hvis du vil at detta skal verta forbinda med den typiske hausten.. Ellers er da flott, teknisk har eg ikkje peiling Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Ny utgave Lenke til kommentar
BrageGundersen Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Litt kalde farger, og litt for mørkt i biletet. Elles var det ein grei positur. EDIT: Det siste biletet var mykje betre mtp. ljos, men tykkjer framleis det er litt kaldt. Endret 9. november 2009 av BrageGundersen Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Det er veldig sjeldent (les; ALDRI) man har akkurat det perfektet utstyret til en fotografering=) Du har jo helt - sinnsykt - bra utstyr, det er mere enn jeg noen har hatt tilgjengelig, ihvertfall. Ikke mista dette for å være kritikk for at du har kjøpt mye utstyr etc, det er såklart opp til deg. Men å skylde på utstyret blir for dumt når du har det beste av alt det er mulig å ha ca =) Har sett mye bra gjort med CLS, og har brukt det litt selv også. Det har helt klart sine begrensninger, men tror ikke helt du har nådd de med dette :=) Problemet her blir egentlig som noen andre nevner at det blir veldig tungt på ene siden; og at neseskyggen ikke er flatterende; du får virkelig framhevet hvor "skjev"(-in a lack of better words) den er. Og slik blir jo skyggen når du har blitzene så lavt OG du tilter hodet bort fra blitzene, hadde du gjort det motsatt, og tiltet mot blitzene ville du ikke fått den samme skyggen =) Evt- ett bedre alternativ ville vært å flytte blitzene over på andre siden. Da ville også hennes skygge falt ut av bildeflaten din, og bildet ville ikke vært like tungt i mot en side. Det første kjærsten min sa når hun gikk forbi var at "oi, her ser jeg jo bare rett på de oransje mursteinene" -relativt løst qoutetert men det var ihvertfall noe sånt =) Kanskje gjøre akkurat de S/H ? Med noen slike forandringer tror jeg bildet kunne funket bra, for på denne synes jeg også poseringen er ganske god. Det er jo en klassisker med slike gensere, og can't go wrong med holde i kragen posen. Selv om kanskje hånden hennes blir litt stor akkurat slik. Fill light hjelper lite. Får bare stygge artefacts. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) bobompibump-byggmakker. Endret 17. november 2009 av Mammuten Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Når ble murstein lilla? Endret 16. november 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 Hm.. Sant det, men.. Fjerner det jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå