Barry White Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei, jeg kjøpte dette kortet under timessalget til Komplett.no: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38350...led#ProductTabs Såvidt jeg husker fulgte det ikke med noe DVI til HDMI adapter, og alt jeg kan finne er en komponentadapter som passer i kontakten i midten av de to DVI-utgangene. Jeg har vurdert å kjøpe meg en 10m lang HDMI kabel samt et DVI til HDMI adapter, men vil dette fungere, vil det gi lyd til TV eller forsterker? Jeg ser flere steder at HD 4870 har et 7.1 lydkort, men DVI leverer vel ikke lyd sånn ordinært gjør det? På forhånd takk! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 DVI leverer ikke nei, men HDMI gjør ATi om du konfigurerer alt korrekt og har driverne på stell (At HD Audio komponenten er detektert og finnes installert, tror du må ha en Windows oppdatering i tillegg også for dette mener jeg) så dumper ATi kortet uten ekstra kabler lydsignalene ut DVI porten, inn i HDMI konverteren og derifra hvor enn kabelen går. Nvidia er mer kresen her og krever egen kabel fra lydkort til skjermkortet for å gi samme resultat. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Unlike HDMI, DVI usually carries no audio data in its TMDS channel. However, as DVI is for the most part compatible with HDMI (see Compatibility with DVI), it is just as possible to support including audio data by incorporating the audio in the TMDS signal. Because DVI displays typically have no sound capabilities, a DVI to HDMI adapter/cable can then be used to connect the device to an HDMI display. For instance, this feature allows PCs to send audiovisual data to a high definition television. It is increasingly found on modern computer graphics cards (e.g. cards by Nvidia[1] and ATI[2]) and certain motherboards with integrated graphics. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 En andre leterunde gjorde at jeg fant DVI til HDMI adapteret som allikevel fulgte med skjermkortet! Testet med HDMIkabel til TVen og både lyd og bilde fungerte strøkent! Så denne tråden kan egentlig settes som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå