Osse Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 nå går det rykter om at det er rell pris , men jeg tror ennå det er snakk om feilprising, men noen kan nok være heldig å få det til den prisen. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Det er håpløst i forhold til pris når riggen kr 17400 er satt opp til å være gamerigg. 4890 er et like godt kort som det var før 58xx serien, og gir mye valuta for pengene i gamerigger godt under kr 6000,- Men ta det slik: Phenom II 720 ca 900 Radeon 4890 ca 1500 4 gb DDR 3 ca 800 hk ca 600 psu ca 600 hdd ca 400 dvd rom ca 200 kabinett ca 500 Oppnår de samme framerats som den riggen. Oppnår kansje Like fra framerates, med hvem har sagt at jeg kun skal bruke pc'n til kun spilling? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Selv om det er en ''gamer'' Pc bruker han sikkert den til mye annet. Og oppsettet han er jo mer framtidsrettet med 1336 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg har jo allrede sagt at det er god koverteringsrigg og tallknuser. Men som en gamerigg suger den rett og slett. For prisen vel og merke. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Den suger aldeles ikke. Sant nok kunne han fått flere og bedre skjermkort, men når han heller vil ha andre ting så er det hans valg. Han har jo selv sagt at den skal brukes til mer enn gaming, og en gamingrigg trenger ikke å ha 2x 5870 for å duge til gaming. Men det hadde vel vært lurere å gå ned ett hakk på prosessor å kjøpe 5870 istedet ja. Og spart litt penger i samme slengen. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Nei en trenger ikke det, og har heller ikke sagt at riggen er dårlig, det er en altfpr dyr dårlig oppsatt rigg med ok gameregenskaper. Endret 9. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 begynner å bli litt forbanna over det tullet med at du ikke klarer å ordlegge deg riktig, så jeg retter deg. Det osse mener er at denne pcen er veldig dårlig i pris/ytelse for en gamer rigg. Folk som ikke har den minste annen blir skremt av det du sier Lenke til kommentar
Osse Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 hvilket område har den god pris ytelse på da ?, og jeg gir da fan om du blir forbanna, jeg sier det som det er. Den er god til minneintsiv tallknusing og rask til konvertering av video. Men selv der er den dårlig pris/ytelse. Men det er vel ingen cpu til den prisen som gir brukbar ytelse i forhold til pris. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg finner det særdeles komisk at folk lar seg provosere av at andre prioriterer annerledes enn dem selv når de kjøper PC. For det første spesifiserer ikke OP at han skal ha en rein "gamer rigg", og for det andre, så er det ikke alle som kjøper PC for å få høyest mulig pris/ytelse. Jeg kan si meg enig i at prosessoren han har valgt ikke gir ideel pris/ytelse, og at billigere prosessor bille gitt han like bra fps i spill, men det er da tross alt ikke bare fps i spill som teller her i verden? Dessuten må jeg si at å bygge "gamer rigg" til godt under 6k som skal yte like bra, er bare kumøkk. Trekk fra 1500 av budsjettet til skjerm, og du er nede i 4500. 1500 til skjermkort, og du har 3 tusen igjen til alle andre komponenter i maskina, pft! Blir ikkeno gromsaker av det. Når han har brukt PC bygger'n til Komplett og kommet til en pris på over 17 sitting bull, så må man jo annta at det inkluderer både skjerm, mus, tastatur og annet småplukk som baller på seg diverse hundrelapper, for ikke å si tusenlapper, før den totale prislappen er utregnet. Bare selve PC'en uten noen periferiske deler, så holder nok 6k. Men for komplett maskin? Meh, ikke for skikkelige saker. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg finner det særdeles komisk at folk lar seg provosere av at andre prioriterer annerledes enn dem selv når de kjøper PC. For det første spesifiserer ikke OP at han skal ha en rein "gamer rigg", og for det andre, så er det ikke alle som kjøper PC for å få høyest mulig pris/ytelse. Jeg kan si meg enig i at prosessoren han har valgt ikke gir ideel pris/ytelse, og at billigere prosessor bille gitt han like bra fps i spill, men det er da tross alt ikke bare fps i spill som teller her i verden?Dessuten må jeg si at å bygge "gamer rigg" til godt under 6k som skal yte like bra, er bare kumøkk. Trekk fra 1500 av budsjettet til skjerm, og du er nede i 4500. 1500 til skjermkort, og du har 3 tusen igjen til alle andre komponenter i maskina, pft! Blir ikkeno gromsaker av det. Når han har brukt PC bygger'n til Komplett og kommet til en pris på over 17 sitting bull, så må man jo annta at det inkluderer både skjerm, mus, tastatur og annet småplukk som baller på seg diverse hundrelapper, for ikke å si tusenlapper, før den totale prislappen er utregnet. Bare selve PC'en uten noen periferiske deler, så holder nok 6k. Men for komplett maskin? Meh, ikke for skikkelige saker. Godt sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå