Gå til innhold

Står mellom ASUS Radeon HD 4890 og XFX GeForce GTX 260

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er håpløst i forhold til pris når riggen kr 17400 er satt opp til å være gamerigg.

4890 er et like godt kort som det var før 58xx serien, og gir mye valuta for pengene i gamerigger godt under kr 6000,-

Men ta det slik:

Phenom II 720 ca 900

Radeon 4890 ca 1500

4 gb DDR 3 ca 800

hk ca 600

psu ca 600

hdd ca 400

dvd rom ca 200

kabinett ca 500

Oppnår de samme framerats som den riggen.

Oppnår kansje Like fra framerates, med hvem har sagt at jeg kun skal bruke pc'n til kun spilling?

Lenke til kommentar

Den suger aldeles ikke. Sant nok kunne han fått flere og bedre skjermkort, men når han heller vil ha andre ting så er det hans valg. Han har jo selv sagt at den skal brukes til mer enn gaming, og en gamingrigg trenger ikke å ha 2x 5870 for å duge til gaming.

Men det hadde vel vært lurere å gå ned ett hakk på prosessor å kjøpe 5870 istedet ja. Og spart litt penger i samme slengen.

Lenke til kommentar

hvilket område har den god pris ytelse på da ?, og jeg gir da fan om du blir forbanna, jeg sier det som det er. Den er god til minneintsiv tallknusing og rask til konvertering av video. Men selv der er den dårlig pris/ytelse. Men det er vel ingen cpu til den prisen som gir brukbar ytelse i forhold til pris.

Lenke til kommentar

Jeg finner det særdeles komisk at folk lar seg provosere av at andre prioriterer annerledes enn dem selv når de kjøper PC. For det første spesifiserer ikke OP at han skal ha en rein "gamer rigg", og for det andre, så er det ikke alle som kjøper PC for å få høyest mulig pris/ytelse. Jeg kan si meg enig i at prosessoren han har valgt ikke gir ideel pris/ytelse, og at billigere prosessor bille gitt han like bra fps i spill, men det er da tross alt ikke bare fps i spill som teller her i verden?

Dessuten må jeg si at å bygge "gamer rigg" til godt under 6k som skal yte like bra, er bare kumøkk. Trekk fra 1500 av budsjettet til skjerm, og du er nede i 4500. 1500 til skjermkort, og du har 3 tusen igjen til alle andre komponenter i maskina, pft! Blir ikkeno gromsaker av det. Når han har brukt PC bygger'n til Komplett og kommet til en pris på over 17 sitting bull, så må man jo annta at det inkluderer både skjerm, mus, tastatur og annet småplukk som baller på seg diverse hundrelapper, for ikke å si tusenlapper, før den totale prislappen er utregnet.

Bare selve PC'en uten noen periferiske deler, så holder nok 6k. Men for komplett maskin? Meh, ikke for skikkelige saker.

Lenke til kommentar
Jeg finner det særdeles komisk at folk lar seg provosere av at andre prioriterer annerledes enn dem selv når de kjøper PC. For det første spesifiserer ikke OP at han skal ha en rein "gamer rigg", og for det andre, så er det ikke alle som kjøper PC for å få høyest mulig pris/ytelse. Jeg kan si meg enig i at prosessoren han har valgt ikke gir ideel pris/ytelse, og at billigere prosessor bille gitt han like bra fps i spill, men det er da tross alt ikke bare fps i spill som teller her i verden?

Dessuten må jeg si at å bygge "gamer rigg" til godt under 6k som skal yte like bra, er bare kumøkk. Trekk fra 1500 av budsjettet til skjerm, og du er nede i 4500. 1500 til skjermkort, og du har 3 tusen igjen til alle andre komponenter i maskina, pft! Blir ikkeno gromsaker av det. Når han har brukt PC bygger'n til Komplett og kommet til en pris på over 17 sitting bull, så må man jo annta at det inkluderer både skjerm, mus, tastatur og annet småplukk som baller på seg diverse hundrelapper, for ikke å si tusenlapper, før den totale prislappen er utregnet.

Bare selve PC'en uten noen periferiske deler, så holder nok 6k. Men for komplett maskin? Meh, ikke for skikkelige saker.

Godt sagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...