Gå til innhold

Står mellom ASUS Radeon HD 4890 og XFX GeForce GTX 260

Anbefalte innlegg

Har du planer om å overclocke prosessoren, isåfall hvor mye? Hvis du ikke skal overclocke mer en 4ghz vil jeg anbefale å kjøpe i7 920 istede, og deretter bruke de pengene du sparer på det til å kjøpe et HD 5870 istedet ;)

Edit:

Det er mulig HD 4890 tar alt av spill per dags dato, men det har blant annet ikke støtte for directX 11 og det er etter min mening ikke den beste løsningen for deg. Hvis det er en spill pc du kjøper bør du bytte CPU'en og oppgradere skjermkortet. Det er min mening ihvertfall

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
STøtter han over fult ut. Å gå ned til 920 vil ikke gå over gaming ytelsen i det hele tatt

Hvordan blir det da når jeg skal bruke "Konfigurer selv" På komplett og de ikke har 5870 inne på "siden" mulig å sende mail til dem eller noe?

Lenke til kommentar

en gamerigg til 6-7 kr vil kjøre fra det der lett, i spill, men jo er jo et råskinn til videkonvertering, men som gamerigg, direkte håpløs.

Da er det bedre å sette opp hva du vil ha til enten multicom, de tar kr 1000 for å bygge riggen og med 3 år garanti, eller hos netshop, de tar 370 med produktgarantien.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Det er håpløst i forhold til pris når riggen kr 17400 er satt opp til å være gamerigg.

4890 er et like godt kort som det var før 58xx serien, og gir mye valuta for pengene i gamerigger godt under kr 6000,-

Men ta det slik:

Phenom II 720 ca 900

Radeon 4890 ca 1500

4 gb DDR 3 ca 800

hk ca 600

psu ca 600

hdd ca 400

dvd rom ca 200

kabinett ca 500

Oppnår de samme framerats som den riggen.

Lenke til kommentar

Du burde vente til Radeon 5870 kommer på lager, eller bare bestill nå så kommer du tidligere i køen ;) Jeg har selv et 5870 og jeg kan ikke få sagt godt nok akkurat hvor fornøyd jeg er :) Ja jeg gliser bredt en del uhemmet mens jeg spiller nå pga. den fantastiske flyten.

Men som nevnt over her å er 2x5770 absolutt et alternativ siden det yter litt bedre enn et 5870 i de fleste moderne spill tittler, men så har du jo dette med videre oppgraderings muligheter altså det at du faktisk kan sette inn enda et 5870 når prisen har blitt enda rimeligere enn den er nå.

Med tanke på at dette er et High-End kort fra AMD/ATI som faktisk ikke har noen konkurranse synes jeg dem har priset det ganske bra. :)

Billigste pris:

1x5870 = 2800,-

2x5770 = 2200,- (ofte 10-20% bedre ytelse)

Lenke til kommentar
nå det er ikke reel forskjell, mye spises opp av pris hk. ps det er faktisk endel som har fådd 5870 ned til latterlige kr 2200,- huff

hmm ja jeg sjekka prisguiden nå og fant dette :https://prisguiden.no/produkt/powercolor-radeon-hd-5870-dirt2-edition

Noen formening om hvorfor det er slik? Feil i prisguiden kanskje? Det hørtes absurd billig ut da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...