k1ngkong Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei! Jeg sitter for tiden med trådløst internett, noe som er veldig irriterende når man gamer og får laggspikes annenhvert minutt. Den foreslåtte løsningen er å skaffe ett nytt modem, slik at vi får ett modem + ruter i tredje etasje og ett modem i første. Jeg er klar over at det koster å fikse ett telefonuttak til modemet, men må man betale for ett ekstra modem? Må man betale mer i måneden for å ha 2 modem? ps!: TP-kabel fra 3 etasje ned til første er ikke ett alternativ! Flytte modemet er ikke ett alternativ. Takker for svar! Vi har nextgentel bredbånd Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Du må vell ha to Abonement med 2 modem ? Kanskje homeplug er tingen ? f.eks. https://prisguiden.no/produkt/devolo-dlan-200-av Nettverk over strømkabel. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Noen som har erfaring med bruk av homeplug med tanke på laggspikes og lignende? Er det det samme som å bruke en tp, bare at man bruker strømnettet? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det med lag på trådløsnett annet hver minutt... Det er ikke bare windows zero config som skaper problemer da? Jeg hadde samme problemet, deaktiverte windows zero config og brukte et 3.parts trådløs nett-program og det fungerte ypperlig til spilling. Det skal sies at dette var med winXP og at jeg ikke har merket noe med win7. Ellers, nett over strøm burde funke veldig bra og er vel ikke så veldig dyrt? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hva med å bare trekke Cat-5e i veggen? Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Det med lag på trådløsnett annet hver minutt... Det er ikke bare windows zero config som skaper problemer da? Jeg hadde samme problemet, deaktiverte windows zero config og brukte et 3.parts trådløs nett-program og det fungerte ypperlig til spilling. Det skal sies at dette var med winXP og at jeg ikke har merket noe med win7. Ellers, nett over strøm burde funke veldig bra og er vel ikke så veldig dyrt? Nei, hvis jeg ikke deaktiverer windows zero conf. så får jeg ekstra lagg i tillegg til den jeg har nå. Dragen: Kabel er ikke noe mine foreldra vil ha, borre hull i veggene og trekke kabel igjennom, betale montør for å gjøre det fint osv. Den Homeplug greien ser ut som et meget bra alternativ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Skal du bruke homeplug så kjøp enten 200Mbit eller bedre. Disse fungerer over lengre avstander enn de gamle. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hva med å kjøpe enda en ruter å streke kabel til ruteren eller går det ann at rutere kommuniserer trådløst? Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Skal du bruke homeplug så kjøp enten 200Mbit eller bedre. Disse fungerer over lengre avstander enn de gamle. Ja, planen var å kjøpe denne: https://prisguiden.no/produkt/devolo-dlan-200-av Satser på å få slippe laggspikes når jeg spiller spill Er homeplug like optimalt som en kabel? Vi har 4mbit fra ngt(nextgentel). EDIT: Hva er forskjellen på disse 2? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430173 https://prisguiden.no/produkt/devol...an-200-av"]http Den øverste er ment for spillkonsoller som ps3 og xbox? Endret 9. november 2009 av k1ngkong Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Når man legger til gaming så er det vel et forsøk på å melke den dumme kunden for litt ekstra Homeplug er ikke like stabilt som kabel, men kan fungere bra. Lønner seg å plugge de rett i en veggkontakt og ikke etter en skjøteledning e.l. http://www.dustinhome.no/pd_5010151039.aspx Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 haha den er grei Får bli nødløsningen til grei internett til brodern flytter ut dette Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 dump! Kan man bruke homeplug med alle slags routere? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 dump!Kan man bruke homeplug med alle slags routere? Jeg har noen fra Devolo, og jeg ser ikke noe som skulle tilsi at ulike rutere skulle gjøre noen forskjell. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har noen fra Devolo, og jeg ser ikke noe som skulle tilsi at ulike rutere skulle gjøre noen forskjell. Det blir temmelig likt å bruke en nettverkskabel i funksjon ja. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det er ikke mulig å ha flere MODEM koblet til samme fysiske linje. All trafikken pr. linje må kun behandles av ett modem. Skal du ha en kablet forbindelse et annet sted i huset så må det nødvendigivs kobles til det primære modemet. (ihvertfall gjelder dette på alle analoge, ADSL og fiberoptiske linjer jeg noen gang har vært borti, og jeg tviler på det finnes betydelig unntak). Ihvertfall kan de ikke stå på samtidig, ellers vil kun èn av dem oppnå kontakt, eller ingen av dem mest sansynlig. Merk at det er forskjell på modem og rutere. Jeg anntar her at du vet forskjellen mellom de to. -Stigma Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har noen fra Devolo, og jeg ser ikke noe som skulle tilsi at ulike rutere skulle gjøre noen forskjell. Det blir temmelig likt å bruke en nettverkskabel i funksjon ja. Sånn som jeg forstod det så kan man bare bruke homeplug adapterne med rutere som er merket med homeplug sertifikatet? Hvis det fungerer som en nettverkskabel burde det jo funke på alle, ganske kjipt at det ikke står informasjon om man kan bruke det på alle rutere eller ikke. Lite lyst å punge ut med 900 kroner hvis dette ikke fungerer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har aldri hørt at det er noen slike begrensninger med homeplug. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 okej. Det er bare det jeg har hørt, men hvis det fungerer på samme måte som en nettverkskabel, skal homeplug kunne kobles opp med alle slags rutere. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 kjøp jensen homeplugg på elkjøp du. funker veldig bra og vist du ikke får det til så kan du altids levere den tilbake. 30dagers returett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå