dolbyac3 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Heisann har et RAID 5 bestående av 6x1,5 TB disker som kjører på en Highpoint 8 porters RAID kontroller, i dag kommer plutselig feilmelding når jeg starter opp windows I/O error... OS disker er en eldre disk på 80GB som jeg tipper er synderen i høst solen... spørsmålet mitt er om det er bare å skifte ut disken og installere windows på nytt og RAID`et vil være der som før, eller er det noe jeg må gjøre / passe på? T. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Siden raidet er styrt fra eget kort burde det bare være å innstalere OS på nytt på ny harddisk. For å være sikker kan du evenhtuelt koble fra hele raid kortet inntil OS'et er oppe og går og du har fått inn alle drivere etc. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 det var det jeg også tenkte... men jeg vil være 100% sikker, ligger tross alt noen 100 GB med råvideo fra videokamera og noen 1000 bilder innpå som jeg svært gjerne ikke vil miste. du er 100% sikker? T. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis de står på egen kontroller med egen BIOS så er det ingen fare. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Bare pass på at du ikke napper ut diskene fra kontrolleren. Behold kabling og alt som før. Eventuelt merk kablene med tilkoblingspunkt på Kontrolleren. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 oki, napper ut kontrolleren og kjører inn OS på nytt :-) takker for hjelpa T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå