Gå til innhold

ikke kontakt med DHCP

shakke

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått et rart problem med pcen. Den vil ikke koble seg til nett lengre pga mangler ip adresse. Får en ip adresse som begynner på 169, men skal ha en på 10.0.0.X.

Har ikke kontakt med router fra den pcen. Når jeg prøver ipconfig /renew får jeg opp at forespørsel ble tidsavbrutt pga ikke kontakt med DHCP server.

Har prøvd med nytt tentverkskort, har prøvd å formatere pc, men uten hell (har vista). Kommer på nett med andre datamaskiner i huset, men ikke denne. Den har vært på nett, men mistet plutselig tilkobling.

Noen som har tips til hva som kan gjøres og har vært borti samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk kablingen. Du sier du har formatert og reinnstalert, Prøvd annet nettverkskort. Siste mulighet da er Kabling, eventuelt MAC Filtering i Routeren. Du sier du burde få IP adresse 10.0.0.x, tipper dette er halvgammel Routermodem fra telenor. Det har adresse 10.0.0.138.

Lenke til kommentar
ingen som har tips? har nå fått testet med kabel å nettett funker da, men ikke trådløst.

Hvis du har trådløst Routermodem fra Telenor så er det en knapp midt frampå som du kan slå trådløse av og på med.

Hvis ikke det funker, Slå av alt inkludert modem /router.

Start med å slå på Modemet. La det starte opp ferdig, sjekk at det lyser i trådløs lampa, hvis ikke slå på trådløse med knappen framme. Der etter slår du på neste ledd i kjeden ( som hos deg antagelig er PC'en).

Lønner seg alltid å ta litt tid til å la en og en ting starte, minst 30 sekunder, og alltid starte nærmest "husveggen" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Slå av IPv6 på nettverkskortet ditt og dobbelsjekk kryptering.

Er du sikker på at du har godt nok signal?

skal prøve å slå det av ipv6 senere i dag når jeg får tid :) krypteringen skal være i orden. jeg har godt nokk signal. har vært på nett med denne pcen tidligere men mistet det plutselig å har siden ikke klart å få pcen på nett igjen trådløst

Lenke til kommentar

Ikke ukjent problem det der. Bruker du Windows 0 Configuration til å koble opp med ? På f.eks. Intel sine trådløse kort må en ofte laste ned intel sitt verktøy for å koble opp trådløse nettverk og bruke det. Altså ikke selve driveren men verktøyet en bruker til å velge trådløse nettverk med.

Annen mulighet, slett alle lagrede profiler for trådløse nettverk. Restart og prøv å¨koble opp fra bunnen av.

Hvis ingen av disse funker, gå over til forumet om virusfjerning og kjør gjennom guiden der og får renset maskina for virus.

Lenke til kommentar
Ikke ukjent problem det der. Bruker du Windows 0 Configuration til å koble opp med ? På f.eks. Intel sine trådløse kort må en ofte laste ned intel sitt verktøy for å koble opp trådløse nettverk og bruke det. Altså ikke selve driveren men verktøyet en bruker til å velge trådløse nettverk med.

Annen mulighet, slett alle lagrede profiler for trådløse nettverk. Restart og prøv å¨koble opp fra bunnen av.

Hvis ingen av disse funker, gå over til forumet om virusfjerning og kjør gjennom guiden der og får renset maskina for virus.

Jeg kjører vista å finner ikke noe windows 0 configuration, vet det brukes i xp, har vært borti det problemet før. har et D-link usb trådløs kort å et jensen PCI kort, fungerer ikke med noen av disse.

Har prøvd å slette alle lagrede profiler. disse ble også slettet når jeg formaterte pcen for snart 1 uke siden.

har heller ikke virus.

en alt med kabel funker, kabel fra router til pc = nettilgang, Kabel fra PC til bærbar som igjen er på trådløs funker, men noe ustabilt. (delt lokal tilkobling)= nettilgang

Aner ikke hva jeg skal gjøre. så er veldig åpen for forslag og takker for alle forslag så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...