Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router kluss forvirrent Baleni

Anbefalte innlegg

Når vi fikk fiber fikk vi med ett allied telesyn modem.

På enkelte trackere må man være connectable og da jeg kobla meg rett på på modemet ble jeg connectable så fort trackeren oppdaga det.

Fra modemet går det kabel til gamlingenes Skyr@cer WBR654 og derretter ned til min Simens Gigaset se361

Får ikke åpna porter på skyr@ceren så jeg blir connectable, men så trodde jeg simens routeren bare gjorde som den fikk beskjed om fra skyr@ceren?

eller må jeg åpne samme porter i simens og skyr@ceren og sette opp statiske ip adresser osv?

Så ett anna spørsmål, når jeg kobler til ps3,stasjonær og bærbar på simens routeren min slutter netter og funke på alle 3tinga? DNS og nøkkelporter som blir feil (ifølge feilsøkeren til msn da...)

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem 1.

Alle Routerene må route de portene du bruker. UPnP pleier skjelden å funke. Hadde 3 routere i serie der jeg bodde før og måtte mappe f.eks. dc++ fra router til router. Eventeult må du sette routerene i bridge mode.

Problem 2.

Tyder på at en av tingene kanskje har en fast IP satt ? Prøve en og en enhet til du finner ut hvilken som drar ned nettet. Deretter feilsøke den ? Lag egen tråd for det nåår du har funnet ut hva som ikke funker.

Lenke til kommentar
Kan jeg spør hvordan man setter routere i bridge-mode? :hmm:

Bruk lan port fra ruter 1 til lan port i ruter 2 og den ruteren som er sist i rekken på nettverket av de to slår du av DHCP.

Og hvordan man slår av DHCP står i manualen :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...